05. 01. 2010

Skal du søge ind på uddannelse i 2010 via kvote 2 - gå i gang nu!!

Study4player får hvert år en stor række henvendelser angående kvote 2 ansøgninger meget tæt på tidsfristen, hvor ikke meget kan ændres. Vi opfordrer dig til at gå i gang med forberedelserne nu og dermed optimere dine muligheder.Hvis du har en dårlig studentereksamen, HF eller lignende og gerne vil i gang med en videregående uddannelse, som kræver et højt gennemsnit for at blive optaget i kvote 1, skal du søge om optagelse inden den 15. marts 2010.

Det er nemlig sidste frist for ansøgninger til kvote 2, hvor de fleste uddannelser kigger mindre på karakterer og gennemsnit end ved ansøgninger i kvote 1 til sommer.

Nogle uddannelser, f.eks. journalistuddannelserne i Odense og Århus, optager kun i kvote 2 med sidste frist 15. marts, mens andre uddannelser optager de fleste studerende på kvote 2 - f.eks. idræt og sundhed på Syddansk Universitet i Odense, hvor 80 % af ansøgerne optages i kvote 2.

Man kan stadig komme ind på mange uddannelser med et lavt gennemsnit fra studentereksamen og HF, men især i Københavns-området er det blevet sværere at blive optaget med et lavt gennemsnit, fordi mange unge vil studere i København.

Hvis du vil have hjælp og råd angående en kvote 2 ansøgning så kontakt Study4players rådgivere på telefon tlf. 65 50 22 72, mail study4player@spillerforeningen.dk eller via www.study4player.dk.Hvis du har en dårlig studentereksamen, HF eller lignende og gerne vil i gang med en videregående uddannelse, som kræver et højt gennemsnit for at blive optaget i kvote 1, skal du søge om optagelse inden den 15. marts 2010.