06. 10. 2011

BIF'ere stemmer på FIFPros verdenshold

Ligesom Messi, Ronaldo og andre spillere rundt om i verden har spillerne i Brøndby IF afgivet deres stemmer til FIFPros verdenshold.50.000 spillere over hele verden afgiver i disse dage deres stemmer til FIFA FIFPro World XI - eller verdensholdet. Afstemning til verdensholdet er helt speciel, fordi det er spillerne selv, der udvælger hvem af deres kolleger, der har gjort sig fortjent til en plads på holdet.

Hos Brøndby IF pegede midtbanegeneralen Mikkel Thygesen på, hvem han tror, der vil være at finde på verdensholdet: ”Det er klart, at spillere som Messi, Xavi, Iniesta og Ronaldo nok skal få en plads på holdet, de er jo i en klasse for sig.

Også Jan Kristiansen mente, at spillerne fra den spanske liga vil komme til at dominere midtbanen: ”På midtbanen har Real Madrid og Barcelona de bedste spillere, det er svært at se, hvem der kan slå spillerne fra de to hold. Hvem der ellers kommer på holdet er svært at sige, som spiller kigger man nok mest på dem, der spiller samme plads som en selv.

Angriberen Martin Bernburg havde også Wayne Rooney med blandt sine udvalgte: ”Wayne Rooney har gjort det fantastisk for Manchester United i denne sæson. Han har været uhyggelig skarp foran målet.

FIFA FIFPro World XI bliver præsenteret mandag den 9. januar 2012 ved FIFA Ballon d’Or i Zürich i Schweiz. Til den tid må vi se om spillerne fra Brøndby får ret i deres spådomme, og om der måske bliver plads til en dansk spiller på holdet.

Martin Bernburg stemmer på sine udvalgte.

Jan Kristiansen sammen med formand i Spillerforeningen, Thomas Lindrup.

Jan Frederiksen smider sin stemmeseddel i kassen.

Thomas Lindrup og Mikkel Thygesen.

Foto © Per Klit Hansen50.000 spillere over hele verden afgiver i disse dage deres stemmer til FIFA FIFPro World XI - eller verdensholdet. Afstemning til verdensholdet er helt speciel, fordi det er spillerne selv, der udvælger hvem af deres kolleger, der har gjort sig fortjent til en plads på holdet.

Martin Bernburg stemmer på sine udvalgte.

Jan Kristiansen sammen med formand i Spillerforeningen, Thomas Lindrup.

Jan Frederiksen smider sin stemmeseddel i kassen.

Thomas Lindrup og Mikkel Thygesen.

Foto © Per Klit Hansen