20. 02. 2012

Ansøgningsfrist til uddannelse på kvote 2 er 15. marts

Hvis du har en dårlig studentereksamen, HF eller lignende og gerne vil i gang med en videregående uddannelse, som kræver et højt gennemsnit for at blive optaget i kvote 1, skal du søge om optagelse inden kl. 12 den 15. marts 2012.Det er nemlig sidste frist for ansøgninger til kvote 2, hvor uddannelserne kigger mindre på karaktergennemsnit end ved ansøgninger i kvote 1 til sommer (5. juli kl. 12).

Nogle uddannelser, fx journalistuddannelserne i Odense og Århus, optager kun i kvote 2 med sidste frist 15. marts, mens andre uddannelser optager mange studerende på kvote 2 – fx idræt og sundhed på Syddansk Universitet i Odense, hvor 80 % af ansøgerne optages i kvote 2, og lægestudiet på samme universitet, hvor 50 % bliver optaget i kvote 2.

Man kan stadig komme ind på mange uddannelser med et lavt gennemsnit fra studentereksamen og HF, men især i Københavnsområdet er det blevet sværere at blive optaget med et lavt gennemsnit, fordi mange unge vil studere i København. Det er væsentligt nemmere de fleste andre steder i landet.

Hvis du vil have hjælp og råd angående en kvote 2 ansøgning så kontakt Study4players rådgivere på telefon tlf. 65 50 22 72, mail s4p@spillerforeningen.dk eller via www.study4player.dk.Det er nemlig sidste frist for ansøgninger til kvote 2, hvor uddannelserne kigger mindre på karaktergennemsnit end ved ansøgninger i kvote 1 til sommer (5. juli kl. 12).