09. 02. 2012

Snart må internettet bruges til flere eksamener

Der åbnes nu op for at benytte internettet til flere skriftlige eksamener på de gymnasiale uddannelser. En udvikling som 4player på det kraftigste støtter op om.

Fra sommeren 2014 kan endnu flere gymnasieelever gå til skriftlige eksamener og bruge internettet samtidigt. Det sker for at efterligne elevernes dagligdag. Som børne- og undervisningsminister Christine Antorini udtaler:

- Vi skal sikre, i det omfang det er muligt, at vilkårene til eksamen ligner de vilkår, som eleverne har til daglig. Og når internettet er et værktøj i elevernes daglige måde at arbejde på, er det naturligt også at lade det være tilladt til de afsluttende prøver. Muligheden for at bruge internettet styrker også elevernes forudsætninger for at begynde på en videregående uddannelse.

Udviklingen er sød musik i ørene for 4player. Men den skal gerne fortsætte i et endnu større omfang. Direktør i 4player Rasmus Haagensen udtaler i kølvandet på ministeren:

- Det er gode nyheder for de af vores medlemmer, der uddanner sig og for Study4players daglige rådgivning. Vi arbejder løbende på at gøre uddannelser så fleksible som muligt. Og her er muligheden for at tage fjernundervisning og eksempelvis eksamener via internettet essentiel. Vi glæder os over, at der nu bliver åbnet for at bruge internettet til skriftlige eksamener i flere fag i de gymnasiale uddannelser og håber, at muligheden spredes til de videregående uddannelser.

Foto © Stock.Xchng

Foto © Stock.Xchng