20. 02. 2014

Den ukrainske spillerforening brændt ned

Den ukrainske spillerforenings hovedkontor i Kiev er brændt ned. Det er sket i forbindelse med de politiske uroligheder, der lige nu finder sted i den ukrainske hovedstad.

- Vores kontor er blevet brændt, men det er ikke vores største bekymring. Folk dør i gaderne. Det er forfærdeligt, udtaler Oleksandr Ilchuk, der er den ukrainske spillerforenings kontaktperson.

Hovedkontoret, der var en del af oppositionens bygninger på Kievs frihedsplads, blev angiveligt brændt ned af politistyrker. Mens selve bygningen altså led en hård skæbne, er samtlige af spillerforeningens ansatte usåret og i sikkerhed. De forsøger nu at udføre deres arbejde fra en kontorbygning ved det nationale fodboldforbund, FFU.

Foto © FIFProUnder de politiske uroligheder, der lige nu udspiller sig i Ukraine, er den ukrainske spillerforenings hovedkontoret blevet brændt ned. Bygningen, der blev ødelagt tidligt onsdag morgen, er dog ikke det, der optager spillerforeningens ansatte for øjeblikket. Det gør den generelle situation i stedet.

Foto © FIFPro