10. 01. 2014

Er du Spillerforeningens nye studentermedhjælper?

Spillerforeningen søger en studentermedhjælper til kommunikationsafdelingen. Læs opslaget her.

Alsidig kommunikatør i fodboldens verden
Skriver du tekster, der brænder igennem, ved du, hvordan man agerer på de sociale medier, og har du et ønske om at opnå bred kommunikationserfaring, kan du være Spillerforeningens nye studentermedhjælper.

Spillerforeningen repræsenterer elitefodboldspillerne i Danmark og danske udlandsprofessionelle, og en vigtig del af vores arbejde består i at holde vores medlemmer informerede om fodboldfaglige forhold. Samtidig er vi med til at præge den offentlige fodbolddebat og sætte fodboldspilleres arbejdsvilkår på dagsordenen.

Som studentermedhjælper i kommunikationsafdelingen bliver du derfor både de professionelle fodboldspilleres talerør og en vigtig informationskilde for dem.

Vores platforme spænder over pressemeddelelser, nyhedsbreve, websites, sociale medier og tryksager som medlemsbladet Indersiden, håndbøger, medlemsfoldere mv. Vi søger en videbegærlig studentermedhjælper til at varetage vores kommunikation og begå sig på de forskellige platforme i tæt samarbejde med Spillerforeningens kommunikationsansvarlige.

Arbejdet vil også spænde over Spillerforeningens initiativer som Giv Racismen Det Røde Kort, Arena Spartacus og 4player, ligesom der vil være mere lavpraktiske opgaver blandt de ca. 25 kolleger fordelt over hele landet.

Vi tilbyder en arbejdsplads midt i København og midt i dansk fodbold, hvor dit arbejde kommer til at gøre en forskel, og hvor du kommer til at opbygge bred kommunikationserfaring i et livligt arbejdsmiljø.

Den optimale kandidat:

• Læser kommunikation, sprog eller lignende på bachelor- eller kandidatniveau
  • Kan formulere sig skarpt i skriftlig dansk og tale
  • Har et højt niveau i engelsk og gerne andet fremmedsprog
  • Har strategisk kendskab til Facebook, Twitter og andre sociale medier
  • Er teknisk anlagt og har kendskab til CMS-systemer
  • Har kendskab til grafisk arbejde og billedbehandling
  • Er selvstændig, fuld af gåpåmod, har sans for detaljen og er fodbold- og sportsinteresseret

Ansøgning og ansættelse
Skriftlig ansøgning senest søndag 19/1 inkl. CV og eksamensresultater sendes til kommunikationsansvarlig Casper Riddersborg på cr@spillerforeningen.dk. Spørgsmål kan også stilles hertil eller på tlf. 33 30 13 36.

Start snarest muligt. Arbejdstiden udgør 15 timer om ugen og fordeles på 3-5 arbejdsdage pr. uge, der fastlægges for et semester ad gangen. Overarbejde kan periodevist forekomme. Ferie placeres fleksibelt i forhold til dine ønsker og Spillerforeningens opgavepukler i årets løb.

Om Spillerforeningen
Spillerforeningen er interesseorganisationen og fagforeningen for fodboldspillere i Danmark på eliteplan samt danske udlandsprofessionelle. Vi arbejder for at sikre, at spillerne arbejder under ordnede forhold. Derfor taler vi altid spillerens sag, hvad enten det drejer sig om overenskomster, feriepenge, pension eller ændring af transferreglerne.

Spillerforeningen beskæftiger til dagligt omkring 25 ansatte, og medlemmerne spænder over William Kvist og Christian Eriksen til spillere i 2. Division samt kvindespillere. Spillerforeningen er medlem af LO, Danske Elitesportsudøveres Forening samt den internationale spillerforening, FIFPro.Alsidig kommunikatør i fodboldens verden

Den optimale kandidat:

• Læser kommunikation, sprog eller lignende på bachelor- eller kandidatniveau