03. 07. 2014

FIFPro Tournament: Danmark skal møde Spanien og Belgien

Efter lodtrækning til FIFPro Tournament 2014 står det klart, at Danmark skal møde henholdsvis Spanien og Belgien. Spillerne kan se frem til at blive testet på meget højt niveau. Det garanterer Kresten Blæsild. Når dette års udgave af FIFPro Tournament løber af stablen, vil Danmark igen være repræsenteret. Og efter sidste uges lodtrækning står det klart, at det danske hold minimum har to spændende kampe i vente. Foruden Danmark tæller Gruppe B nemlig både Belgien og de forsvarende mestre fra Spanien.

Kresten Blæsild fra Spillerforeningen, der som projektleder står for udtagelsen af den 16 mand store trup, forsikrer, at spillerne får mulighed for at blive testet på et højt niveau.

- Med den lodtrækning kan jeg garantere, at de danske spillere, der bliver udtaget til holdet, kan være sikre på at få kamptræning på meget højt niveau. Spanien vandt turneringen i 2013 og det belgiske hold, vi mødte i sidste år, var, efter min mening, klart det bedste hold i turneringen set spiller for spiller.

Kresten Blæsild kan ydermere forsikre, at de spillere, der bliver udtaget til holdet, får mulighed for at blive eksponeret for potentielt nye arbejdsgivere fra en lang række europæiske klubber:

- Turneringen er et super arrangement med fremragende faciliteter, kampe på højt niveau og alt er betalt. De tidligere år har der været 1., 2. og 3. Bundesligaklubber, en meget stor del af de hollandske klubber fra Æresdivisionen og 1. division samt klubber fra blandt andet Belgien, Skotland, Norge og Sverige og overvære turneringen, fortæller Kresten.

Min varmeste anbefaling
De 16 spillere, der skal repræsentere Danmark ved turneringen i Holland, udtages blandt de spillere, der deltager i Spillerforeningens preseason-træning. Sidste år var Morten H. Jensen, der nu spiller i Vejle Boldklub, både en del af sidste års preseason-træning såvel som FIFPro Tournament 2013. Den 25-årige målmand skrev tre dage efter hjemkosten fra turneringen kontrakt med Vejle og kan varmt anbefale både preseason-træning og FIFPro Tournament:

- Selve arrangementet er rigtig godt. Der er super gode faciliteter på hotellet og fantastisk mad tre gange om dagen. Derudover er trænings- og kampbanerne rigtig gode, så man har perfekte forudsætninger for at kunne yde sit bedste, siger Morten H. Jensen og tilføjer:

- Min varmeste anbefaling går på at deltage i Spillerforeningens tilbud om træning og forhåbentlig deltagelse i turneringen, så man som spiller er klar til at vise sig fra sin bedste side, når man får muligheden for at vise sig frem for en ny klub. Derudover bliver Spillerforeningen kontaktet af klubber, som enten beder trænerne om holde øje med bestemte spillere, eller om de kan anbefale nogle spillere. Så på den måde kan muligheder åbne sig, som man ikke troede man havde.

Preseason-træning
Spillerforeningens preseason-træning er allerede startet. Spillerforeningens medlemmer har dog fortsat mulighed for at deltage – uanset om det er blot er for at holde formen ved lige, eller om det er i jagten på en ny kontrakt.

- Jeg kan kun anbefale danske spillere uden kontrakt, at kontakte os angående mulighederne for at deltage og få noget kamptræning samt god eksponering.

Spillerforeningens preseason-træning foregår på Fremad Valbys baner på Julius Andersensvej 8, 2450 København SV følgende dage:

Torsdag den 3/7
Mandag den 7/7
Onsdag den 9/7
Torsdag den 10/7
Mandag den 14/7
Tirsdag den 15/7
Onsdag den 16/7

Kontakt Kresten Blæsild på kresten.blaesild@spillerforeningen.dk, hvis du som medlem af Spillerforeningen er interesseret i at deltage i træningen og turneringen.

Bold.dk: Høj intensitet ved Spillerforeningens træning (eksternt link)

Hold dig i form med Spillerforeningen og Protreatments preseason-træning

Jens Rinke: Jeg kan kun anbefale kontraktløse at deltage i Spillerforeningens træning

Morten H. Jensen: FIFPro Tournament gav mig kamptræning på højt niveau og nye klubmuligheder