31. 01. 2014

Ingen løn i 4 måneder: Spillere nægtede at spille

Efter ikke at være blevet betalt løn i 4 måneder fik spillerne i Racing Santander i går aftes nok. De nægtede at spille kvartfinalen i Copa del Rey mod Real Sociedad. Se den stærke markering her.

Kaotiske tilstande i Racing Santander fik i går aftes et nyt højdepunkt, da spillerne i samlet flok og med armene om hinanden nægtede at spille sæsonens største kamp i returopgøret mod Real Sociedad i den spanske pokalturnering.

Spillerne har ikke fået løn i fire måneder, og når man spiller i den tredjebedste spanske række, betyder det, at det er mere end svært at få betalt sine regninger. Samtidig har spillerne blandt andet måttet finde sig i at blive fragtet fra en ene ende af landet til den anden i bus til udekampe. I det mest ekstreme tilfælde måtte truppen tage fra Santander på nordkysten til Almería på sydkysten. En tur på 14 timer – hver vej.

Forhold som disse og den økonomiske uansvarlighed, som klubbens præsident, Ángel Lavín, og ledelsen har lagt for dagen, har betydet, at spillerne har vendt ryggen til klubbens top.

De hårdt prøvede fans, hvis 101-årige klub er blevet sat under administration, har taget spillernes parti. Inden kampen mod Real Sociedad gjaldede et ”spil ikke, spil ikke” ned mod holdet.

ESPN har desuden skrevet en glimrende artikel, der beskriver problemerne i klubben.

Se spillernes stærke aktion her, der fik Twitter (bl.a. #SOSRacing) til at koge over torsdag aften.