28. 01. 2014

Ingen løn siden september: Mulig strejke i Copa del Rey

Spillerne i Racing Santander har ikke fået løn siden september. Nu truer de med ikke at spille i kvartfinalen i Copa del Rey, hvis klubben ikke reagerer.

Klubben, der har tilbragt størstedelen af sin 101-årige historie i den bedste spanske række, ligger nu i den tredjebedste række efter to nedrykninger på to år. Klubben er samtidig blevet sat under administration.

På trods af en imponerende præstation i den spanske cup-turnering, som blandt andet er gået ud over La Liga-klubberne Sevilla og Almeria, har spillerne ikke fået løn siden september 2013.

Efter at ledelsen flere gange har brudt fra sine løfter omkring, hvornår de vil modtage deres penge, truer truppen nu med ikke at stille op til torsdagens kamp, hvis bestyrelsen ikke træder tilbage.

- Vi håber, at denne beslutning, som vi er kommet frem til under alvorlige omstændigheder for os og for vores klub, vil blive forstået og støttet af Racings fans, som har al vores respekt og taknemmelighed, sagde klubbens anfører Maria Fernandez i en meddelelse.

Det er ikke første gang, at spillerne har brugt deres succes i pokalturneringen til at protestere over deres vanskelige situation. I den første kamp mod Almeria tidligere i denne måned stod spillerne stille i de første 20 sekunder af kampen.

Klubbens fans har også vist deres frustrationer mod bestyrelsen i den samme kamp ved at storme direktørens område for at kræve, at Angel Lavin trækker sig tilbage.På torsdag er kampen mellem Racing Santander og Real Sociedad programsat i kvartfinalen i Copa del Rey. Men det er ikke sikkert, at kampen overhovedet fløjtes i gang. Spillerne har nemlig ikke fået løn siden september og kræver derfor præsident Angel Lavin og resten af bestyrelsens afgang. Det skriver supersport.com.