05. 08. 2014

Spillerne til Tipsbladet: En ny og fair overenskomst

Den nye overenskomst skal være fair, beskytte alle spillerne og tage højde for det hele menneske. Det skriver Thomas Kahlenberg, Thomas Augustinussen, William Kvist, Michael Jakobsen, Morten 'Duncan' Rasmussen og Martin Retov i en kronik til Tipsbladet.

- Vi skal i fodbolden have en ny overenskomst. Det står klart, efter at Divisionsforeningen opsagde den eksisterende fra 2004 og varslede konflikt første gang til 1. juli. Vi tror og håber stadig på at nå til enighed, men sker dette ikke, kan vi fra midten af august stå i en konflikt, hvor fodbolden herhjemme ligger stille. Det vil ikke bare berøre os spillere og klubberne, men også de mange fans. Det er en kronik værd fra vores side.

Sådan indleder Thomas Kahlenberg, Thomas Augustinussen, William Kvist, Michael Jakobsen, Morten ’Duncan’ Rasmussen og Martin Retov deres kronik i Tipsbladet, der blev bragt den 1. august. I kronikken giver de seks spillere deres syn på, hvorfor overenskomstforhandlingerne er så vigtige, og hvad overenskomsten bør omfatte.

De ønsker blandt andet en fair overenskomst, der beskytter alle spillere og fokuserer på det hele menneske.

Læs hele kronikken her.

Læs hele kronikken her.