16. 06. 2016

Team Spillerforeningen: Din vej til en ny kontrakt

Spillerforeningens sommertræning kan hjælpe dig videre til en ny kontrakt. Sommertræningen er hård fysisk og teknisk træning, som får dig i den bedst mulige form op til sæsonstarten. Træningen bliver afholdt i samarbejde med ProTreatment.

Team Spillerforeningen er gratis for alle medlemmer af Spillerforeningen. Det er et tilbud om professionel sommertræning til dig, om du står uden kontrakt eller vil optimere formen hen over sommeren. Erik Rasmussen, tidligere superligatræner i FC Midtjylland og AGF, mener, at sommertræningen kan bidrage med rigtig meget.

- Det giver rigtig meget, at du træner sammen med nogle, som du ikke har trænet med før og nogle trænere, som du ikke har haft. Det giver dig nogle nye inputs i forhold til, hvordan du skal gøre tingene, siger Erik Rasmussen.

Sommertræningen kan udover den fysiske og tekniske del også bidrage med rådgivning i forhold til den situation, som nogle af spillerne oplever. Det er svært at stå uden kontrakt, fordi det indebærer en masse usikkerhed i forhold til fremtiden.

- Der er rigtig mange gode aspekter i det for spillernes vedkommende. Vi som trænere kan rådgive spillerne, da vi har meget erfaring at dele ud af, siger Erik Rasmussen og fortsætter:

- For nogens vedkommende er det med til at skabe kontrakten i den næste klub. Der var nogle stykker sidste år, som kom til gode klubber efter at have deltaget i sommertræningen. Jeg er hyret til at sørge for, at de står skarpt, så jeg kommer både til at have fokus på det fysiske og det fodboldtekniske. Det er også min opgave at rådgive spillerne omkring, hvilke aspekter de skal have fokus på, nu når nogle af dem er kommet i en situation, hvor de står uden kontrakt.

Træningskampe på højt niveau
Rigtig mange spillere var meget positive overfor initiativet sidste år, hvor blandt andet tidligere landsholdsspiller og topscorer i Superligaen, Jan Kristiansen, benyttede sig af tilbuddet og var meget tilfreds med det.

- Sidste år fik vi mange positive tilbagemeldinger på træningen, og mange af spillerne var rigtig glade for at deltage i projektet. De var glade for, at Spillerforeningen har lavet det her initiativ, så de kan holde sig i gang, siger Erik Rasmussen.

Samtidig med træningen spilles der også 2-4 træningskampe, hvor det er muligt for spillerne at få kamptræning mod kompetente modstandere. Team Spillerforeningens projektleder, Kresten Blæsild, er ved at få de sidste detaljer på plads i forhold til kampene.

- Vi har flere hold i kikkerten, og vi er i dialog med flere interessante klubber i første og anden division. Kampene er være med til at give spillerne noget ekstra i forhold til, hvad den daglige træning kan, hvilket bare er med til at optimere deres efterfølgende muligheder endnu mere, slutter Kresten Blæsild.

Program og tilmelding

Årets program for Team Spillerforeningen

Tilmelding til Team Spillerforeningen

Hvis du har spørgsmål kan du kontakte Kresten Blæsild på tlf: 22 32 18 55 eller på kresten.blaesild@spillerforeningen.dk.