08. 08. 2016

TV: Karrierestop og livet efter fodbold - er du forberedt?

Fodboldprogrammet ONSIDE satte i går fokus på livet efter sporten, og den transition der uundgåeligt venter, når den aktive sportskarriere lakker mod enden eller pludselig stopper. Har du gjort dig overvejelser om, hvad livet skal byde på bagefter?

Karrierestop og livet efter sporten kan være en rigtig svær størrelse at forholde sig til, mens der stadig er ild i støvlerne. Men det er vigtigt at gøre sig tanker om, hvem man ellers er – og hvad man vil lave – når identiteten som fodboldspiller pludselig skal erstattes af noget andet.

I gårsdagens udgave af ONSIDE blev der sat fokus på netop dette, hvor bl.a. Kasper Lorentzen taler ud omkring sit karrierestop og den svære transition, der venter.

- Der er mange gange, hvor jeg har siddet i et tomrum og tænkt ”hvad skal der ske med mig?”. Jeg har haft ondt af mig selv og tænkt ”hvorfor sluttede det sådan – hvorfor skulle det være så unfair?”, fortæller Kasper Lorentzen bl.a. i indslaget.

Se hele indslaget omkring Kasper Lorentzen her

I udsendelsen blev temaet om karrierestop også vendt generelt. I den forbindelse medvirkede direktør i 4player, Rasmus Haagensen, den tidligere landsholdsspiller Christian Poulsen og tidligere fodboldspiller og nu sportsdirektør i AaB, Allan Gaarde. Sidstnævnte fortæller bl.a. om hans eget karrierestop, og hvordan de i AaB forholder sig til uddannelse.

- Hvis spillerne tager uddannelse undervejs, tror vi også, de bliver bedre til at indtage læring i klubben. Så vi tror faktisk, de kan blive bedre fodboldspillere, hvis de bliver undervist i andre ting undervejs, siger Allan Gaarde.

Se hele indslaget omkring karrierestop her

Nærmer du dig selv slutningen af din aktive karriere?

Hvis din egen aktive karriere lakker mod enden, eller er du selv for nyligt stoppet, inviterer 4player – i samarbejde med Divisionsforeningen – til Fodboldens Exitseminar 2016, hvor du sammen med andre ligesindede kan få indsigt i og hjælp til at komme godt videre i karriere nr. 2. Seminaret afholdes d. 2.-3. september.

Læs mere og tilmeld dig her