16. 01. 2017

Livet efter fodbold: Man må sluge nogle kameler

VIDEO: I sommer indstillede Dennis Sørensen sin fodboldkarriere. Nu er han i fuld gang med at uddanne sig til den næste. Spillerforeningen har mødt den tidligere professionelle fodboldspiller til en snak om livet efter fodbold.

- Der vil være nogle ting, hvor man er sat helt tilbage til rude 1. Igen. Man skal måske starte et sted, som ikke lige er ens drømmested at starte. Det vil sige, at man måske bliver nødt til at sluge nogle kameler. Være klar til det.

Udmeldingen kommer fra Dennis Sørensen. Den tidligere professionelle fodboldspiller sagde i sommer et sidste farvel til den karriere, der i snart to årtier har betalt regningerne. Den eneste karriere, han kender til. Efter blandt andet at have optrådt i Bundesligaen, Superligaen og på det danske landshold var det i en alder af 35 år slut.

Spillerforeningen fik eksklusivt lov til at følge Dennis Sørensens overvejelser i månederne op til karrierestoppet. Nu, hvor han har fået livet som fodboldspiller lidt på afstand, fortæller han så, hvordan overgangen fra fodboldspiller til studerende har været.

- Man bliver nødt til at erkende, at man vil være dårlig til nogle ting, og at det også er okay, understreger Dennis Sørensen, der altså peger på, at der både er gode og mindre gode aspekter ved et karrierestop.

Se hele interviewet her: