08. 11. 2018

Danny Olsen fortæller om sin hårdeste kamp

I en række portrætvideoer fortæller fodboldspillere om deres hårdeste kamp. Målet er at sætte fokus på homofobi i dansk fodbold.

I sommer fortalte Erik Sviatchenko om sin hårdeste kamp inden for skridtstregerne. Det var den første video i en kampagne under titlen ”Min hårdeste kamp”, hvor en række fodboldspillere i korte portrætvideoer fortæller om deres hårdeste kamp i fodboldkarrieren.

Det gør de for at sætte fokus på problemer med homofobi i dansk fodbold. Fodbold samler mennesker på kryds og tværs, men homofobi er fortsat et problem i dansk fodbold. Homofobi og frygten for at springe ud er der stadig.

Spillernes fortællinger kan være en konkret kamp, et skadesforløb eller en personlig kamp, som havde indflydelse på fodboldkarrieren. Fælles for historierne er, at de sætter fokus på, at ”det var min hårdeste kamp”, men samtidig er de bevidste om, at der er andre, der kæmper en endnu hårdere kamp. Hver dag. Kampen om at kunne stå ved sig selv og blive accepteret, som den man er.