22. 10. 2018

Fra landsholdet til divisionerne: ”Vi har samme tanker, følelser og udfordringer”

Der er forskel på økonomi, tempo og klubnavne. Men processen i forbindelse med et karrierestop er den samme på tværs af niveau. ”Det er mange af de samme tanker, følelser og udfordringer, der er på spil”, mener Morten Levinsen.

Han troede egentlig ikke, at det var noget for ham. Han troede, at 4player udelukkende kom på klubbesøg af pligt – ikke af lyst eller fordi, de kunne tilbyde ham noget. Men efter karrierestoppet ser han anderledes på det. Faktisk ville Morten Levinsen ønske, at han havde været mere modtagelig, når 4player var på besøg i divisionsklubben.

- Jeg tror virkelig, at de kunne sætte nogle tanker og nogle overvejelser i gang, der ville være gode at have med i forbindelse med et karriereskifte, fastslår Morten Levinsen.

Det er mange af de samme tanker, følelser og udfordringer, der er på spil i forbindelse med et karriereskifte, om du så er divisions- eller Superliga-spiller

Måske er Morten Levinsen ikke den eneste, der har tænkt den tanke. Måske er der andre divisionsspillere, der har haft samme indtryk. At 4players rådgivere – fordi det oftest er de højtprofilerede spillere, der bruges som trækplaster – kun kan hjælpe Superliga- og landsholdsspillerne. Men sådan hænger det ikke sammen.

- Efter mit karriereskifte har jeg snakket med flere landsholdsspillere og tidligere Superliga-spillere og har egentlig fundet ud af, at det er mange af de samme tanker, følelser og udfordringer, der er på spil i forbindelse med et karriereskifte, om du så er divisions- eller Superliga-spiller, forklarer Morten Levinsen, der bl.a. har debatteret karrierestop med Christian Poulsen og Rasmus Haagensen, der er direktør i 4player, i Spillerforeningens podcast, Spiller Til Spiller.

Afklaring i øjenhøjde

Den 16.-17. november gør han det så igen. Debatterer og snakker om karrierestop. Det sker, når Morten Levinsen deltager i 4players Karriereskifteseminar – et seminar, der er skabt i et samarbejde mellem Divisionsforeningen og Spillerforeningen. Her mødes fodboldspillere på tværs af niveau til et seminar med paneldebat, workshops, oplæg og meget mere, som forhåbentlig bidrager til at skabe større afklaring hos den enkelte. Se hele programmet her.

Vigtigst af alt foregår det hele sammen med ligesindede. Med andre elitesportsudøvere, der er det samme sted – eller er på vej samme sted hen – som den enkelte deltager. Udøvere, som genkender, forstår og anerkender de overvejelser og eventuelle udfordringer, man står over for, når karriereskiftet nærmer sig eller allerede er i gang.

Seminaret er henvendt spillere, der enten nærmer sig et karriereskifte, eller som allerede er i gang med den proces. Har du spørgsmål til seminaret, eller vil du gerne høre mere om det? Så kontakt uddannelsesrådgiver Jesper Mølgaard Kristensen på jesper.kristensen@spillerforeningen.dk eller 27 14 49 22.

Tilmelding til Karriereskifteseminar