28. 08. 2019

Spillerforeningen søger statistisk studentermedarbejder

Spillerforeningen søger til kontoret på Frederiksholms Kanal i København en statistisk studentermedarbejder med formidlingsevner til tiltrædelse hurtigst muligt.

Arbejdet i Spillerforeningen er en unik mulighed for et studiejob, hvor du, i tæt samarbejde med Spillerforeningens IT-ansvarlige og kommunikationsafdeling, vil få erfaring med at dokumentere og formidle faktuelle og udfordrende forhold for spillere, som skal bruges i forbindelse med bl.a. forsikringsforhold, lønforhold, uddannelsesforhold m.m.

I og med Spillerforeningen allerede enten ligger inde med særlige data eller kan få adgang til disse direkte fra spillere, ligger der et uudnyttet potentiale i at formulere statistiske opgaver og søge resultaterne. Du refererer til Spillerforeningens direktør, Mads Øland, og vil komme til at arbejde i team med Spillerforeningens IT-ansvarlige og medarbejderne i Spillerforeningens kommunikationsafdeling.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være

• Afsøgning af mulige datakilder internationalt og nationalt
  • Formulering af statistiske opgaver
  • Formulering af og formidling af statistisk materiale
  • Effektuere og databehandle opstillede statistiske opgaver
  • Udarbejde spørgeskemaundersøgelser i samarbejde med kommunikationsafdelingen
  • Interviews af spillere

Kvalifikationer

• Er i gang med en af følgende uddannelser:
    o polit. (økonomi)
    o matematik-økonomi
    o matematik-statistik
  • Har analytisk tankegang
  • Er på top/ekspert-niveau i Excel og SQL-databaser (fx Access)
  • Kan hurtigt tilegne dig viden om vores medlemssystem og har derfor topniveau i Outlook
  • Skal kunne arbejde selvstændigt og i flere langstrakte projekter samtidigt
  • Har gode skrive- og formidlingsegenskaber på dansk og engelsk
  • Skal kunne/turde kontakte spillere direkte
  • Desuden vil det være en stor fordel at have:
    o Godt stort kendskab til fodboldbranchen og lyst til at komme dybere ind og skaffe sig indgående forståelse for spillernes dagligdag
    o Begreb om idrætspolitiske sammenhænge
    o Stor interesse for fodbold og sport generelt
    o En selvstændig tilgang til arbejde og er servicemindet og udadvendt

Du tilbydes

Som et led i arbejdet vil du udvikle dine faglige kompetencer gennem et samarbejde med Spillerforeningens øvrige medarbejdere primært Spillerforeningens IT-ansvarlige og Spillerforeningens kommunikationsafdeling.

Arbejdstid og -vilkår

15 timer pr. uge fordelt på 2-3 arbejdsdage pr. uge, der fastlægges for et semester ad gangen.

Ferie placeres fleksibelt i forhold til dine ønsker og Spillerforeningens opgavebeskatning i årets løb. Løn er kr. 7.500 pr. md., hvortil lægges kr. 833 pr.md. i pension.

Spørgsmål kan rettes til IT-ansvarlige Allan Reese på 2024 6226 og allan.reese@spillerforeningen.dk.

Ansøgning sendes til Spillerforeningens direktør, Mads Øland, på mads.oland@spillerforeningen.dk senest søndag den 15. september 2019. Dokumentation for eksamensresultater til dato vedlægges i kopi.

Der indkaldes løbende til jobsamtaler og foretages eventuel ansættelse.

Om Spillerforeningen

Spillerforeningen er fagforeningen for fodboldspillere på eliteplan. Vores medlemmer er ungdomselitespillere af begge køn, herrespillere fra 2. division til 3F Superliga, kvindespillere i Gjensidige Ligaen og 1. division samt danske udlandsproffer. Vores motto er ”For spillerne og spillet”. Vi arbejder for at sikre, at spillerne arbejder under rimelige vilkår. Derfor indgår vi kollektive aftaler og hjælper spillerne med alt fra feriepenge og pension til forsikringer og skadessager.

Spillerforeningen beskæftiger til dagligt 19 medarbejdere, og medlemmerne spænder fra Christian Eriksen og Pernille Harder i udenlandske klubber over 3F Superligaen og Gjensidige Ligaen til spillerne i 2. division og talenterne på de danske ungdomselitehold.