15. 12. 2021

OB-duo bruger ProTreatment-tilbud i deres genoptræning: »Fedt at komme ud og prøve lidt nyt«

Mens resten af truppen er gået på ferie, knokler Christian Vestergaard og Mikkel Hyllegaard til Spillerforeningen x ProTreatment-træningerne for at hente ekstra procenter i bestræbelserne på at komme tilbage fra knæskader.

De mødes et par timer før træningsstart. I en minibus, de har lånt af klubben, kører de to OB-spillere de 142 kilometer fra Ådalen til Åbyhøj for at deltage i træningen hos ProTreatment. Et træningstilbud, der er gratis for alle medlemmer af Spillerforeningen.

20-årige Christian Vestergaard og 22-årige Mikkel Hyllegaard er begge på vej tilbage fra en knæskade. Og fordi de nu er gået på ferie, foreslog klubbens fysioterapeuter, at de skulle prøve træningstilbuddet. Den købte makkerparret ind på, og de har ikke fortrudt deres beslutning.

Man kører hjem med en følelse af, at det har været en god dag. En god træning

- Når vi kommer fra Odense, vil vi også godt herop og have noget ud af træningen. Så at det er alternativt, at det er hårdt, og at man får noget behandling, man føler giver noget godt, det er noget, som gør, at man kører hjem med en følelse af, at det har været en god dag. En god træning, siger Mikkel Hyllegaard.

Han er knap fem måneder inde i sit genoptræningsforløb. Et tidspunkt, hvor de mange små fremskridt, man som korsbåndsskadet oplever i starten, udebliver. Derfor nyder han et alternativ til de programmer og den træning, han efterhånden kender så godt.

- Det er ikke sådan noget træning, som jeg har lavet i OB. Ved at jeg står midt i mit forløb lige nu, synes jeg, det er fedt at komme ud og prøve lidt nyt.

- Jeg synes, man skal gøre op med sig selv, om man er kørt lidt fast i det, man normalt render og laver. Hvis man har fået nogle programmer fra fysioterapeuter eller fysiske trænere, som man måske er kørt lidt træt i, eller føler man skal prøve noget nyt, så synes jeg helt sikkert, man skal prøve det af, fordi den følelse af, at man prøver noget nyt, er noget, man godt kan savne.

Træningen er ikke forbeholdt skadede spillere. Det er for alle. Og som medlem er det ganske gratis. Læs mere om træningstilbuddet her.

Tilmeld dig Spillerforeningen x ProTreatment her