05. 07. 2022

Vi har tjekket mange kontrakter. Skal vi også tjekke din?

Kunne du bruge et sæt ekstra øjne på din kontrakt, så vil vi gerne hjælpe. Vores rådgivere har set det meste og er klar til at hjælpe dig, inden du skriver under på din nye kontrakt.

Det er højsæson for nye kontrakter, men hvad skal du være opmærksom på, når du sætter din signatur på en ny aftale med en klub?

Vi har tjekket et hav af kontrakter – både gennem årene men også allerede den her sommer – og vi giver også meget gerne din nye kontrakt et gennemsyn.

- Der kan være flere årsager til, at du som spiller gerne vil have gennemgået din kontrakt. Det kan være, det er den første kontrakt, du skriver, eller der er nogle klausuler tilføjet. Uanset, er det en god idé at få sin kontrakt tjekket igennem, siger Line Røddik.

Line er rådgiver her hos os, og da hun var aktiv i både Danmark og udlandet, sendte hun altid sin kontrakt forbi Spillerforeningen. Sammen med resten er vores rådgivningsteam nærstuderer hun gerne din kontrakt, så du ikke får nogen overraskelser. Og er der behov for det, sender hun den også forbi en af vores jurister.

- I Danmark er der standardkontrakter, og det er sjældent, vi ser noget, men det sker. Og ønsker du for eksempel klausuler indført i din kontrakt, så kan vi hjælpe med at sikre, at de er formuleret rigtigt, så de dækker det, du ønsker.

- Så gennemgår vi kontrakten sammen, så vi er helt sikre på, at du reelt forstår, hvad der står i kontrakten. Det kan være svært at forstå, hvad de forskellige termer helt præcist betyder, siger Line.

Du kan fange Line – eller Thomas Lindrup, Allan Reese eller Patrick Kristensen, der sammen med Line udgør vores rådgivningsteam – på 33 12 11 28. Der er altid en spillerrådgiver til rådighed, selv om vi er midt i feriesæsonen.