17. 10. 2006

Mads Øland valgt ind i FIFPro's bestyrelse

Den internationale organisation for spillerforeninger, FIFPro, får fremover dansk indflydelse i bestyrelsen, idet direktør for Spillerforeningen, Mads Øland er blevet valgt ind i bestyrelsen.Mads Øland blev valgt ind i bestyrelsen ved en netop afviklet FIFPro-kongres i Rio, hvor vilkårene for fremtidens fodboldspillere blev diskuteret.

- I FIFPro skal jeg være med til at sikre fodboldspillere direkte indflydelse på internationalt niveau. Vi ser i Europa og resten af verden, at de internationale transferregler bliver sat på prøve og forsøgt påvirket fra mange sider. Derfor er det vigtigt, at vi har en organisation som FIFPro til at varetage spillernes interesse, udtaler Mads Øland.

Han fortsætter:

- Lige nu er FIFPro en del af en vidtrækkende udvikling, hvor vi gennem dialog med EU-kommisionen og de internationale fodboldforbund FIFA, UEFA og klubbernes internationale organisationer G14 og EFPL søger en forbedring af fodboldspilleres arbejdsmæssige vilkår.

Om FIFPro

FIFPro er en international paraplyorganisation for spillerforeninger over hele verden. På nuværende tidspunkt repræsenterer FIFPro 45 medlemslande, og foreningen vokser år for år i takt med den stigende organisering af fodboldspillere i verden.

Som talerør for de samlede internationale spillerforeninger efterstræber FIFPro at opnå rimelige arbejdsmæssige forhold for fodboldspillere i alle lande ved at øve indflydelse på lovgivningsprocesser og det øvrige samfund. FIFPro forhandler derfor jævnligt med organisationer som UEFA, FIFA, G14 og EPFL og søger indflydelse hos lovgivende instanser som EU for at sikre, at spillernes rettigheder har en betydelig stemme hos beslutningstagerne.

Derudover arbejder FIFPro dagligt med at modvirke alle former for diskrimination og racisme i fodbolden ved at iværksætte kampagner og ved at indgå i offentlig dialog om kampen mod racisme.

Endelig står FIFPro hvert år bag kåringen af ”FIFPro World XI”, hvor alle spillere i de enkelte medlemslande vælger og hædrer de 11 bedste fodboldspillere i verden.

FIFPro’s nuværende bestyrelse ser ud som følger:

Præsident Philippe Piat, Frankrig
Vice-præsident Gerardo Movilla, Spanien
Leonardo Grosso, Italien
Mick McGuire, England)
Fran Gavin, Ireland
Louis Everard, Holland
Mads Øland, Danmark
Fernando Revilla, Peru
Rinaldo Martorelli, Brasilien
David Mayebi, Cameroun

Læs nyheden på FIFPro’s hjemmeside:

For yderligere kommentarer kontakt:

Mads Øland tlf.: 23 20 07 15Mads Øland blev valgt ind i bestyrelsen ved en netop afviklet FIFPro-kongres i Rio, hvor vilkårene for fremtidens fodboldspillere blev diskuteret.

Han fortsætter:

Om FIFPro

FIFPro’s nuværende bestyrelse ser ud som følger:

Præsident Philippe Piat, Frankrig
Vice-præsident Gerardo Movilla, Spanien
Leonardo Grosso, Italien
Mick McGuire, England)
Fran Gavin, Ireland
Louis Everard, Holland
Mads Øland, Danmark
Fernando Revilla, Peru
Rinaldo Martorelli, Brasilien