07. 05. 2006

Spillerne viser banner

Til SAS-ligakampene i dag (7. maj 2006) viser spillerne ved line-up før kampene et banner med budskabet "Giv racismen det røde kort".

Ved spillerunden i dag i SAS-ligaen vil spillerne gå forrest og markere åbningen af kampagnen - Giv racismen det røde kort.

Ved kampene i Horsens, Esbjerg, Silkeborg, Haderslev, Odense og Herning vil budskabet "Giv racismen det røde kort" blive det synlige bevis på, at kampagnen er i gang.

Giv racismen det røde kort er en ny kampagne med udgangspunkt i fodboldens verden. Kampagnen tager udgangspunkt i spillernes holdninger til og engagement i sagen. Målet er at sprede information om positiv mangfoldighed i topfodboldverdenen, bekæmpe racisme og arbejde for integration i fodbolden og det øvrige samfund. Kampagnen bliver til i et samarbejde mellem Spillerforeningen og miXeurope, som er en forening, der arbejder med at forebygge og modvirke fremmedfrygt og racisme.

Giv racismen det røde kort – kampagnen er skabt efter model fra lignende og succesfulde projekter i England og Norge.

Den 3-årige kampagne støttes af Integrationsministeriet med 3,5 mio. kr. Derudover støttes projektet af virksomheder og relevante organisationer.

Yderligere oplysninger om kampagnen kan fås hos:
- Simon Christensen, projektleder for Giv racismen det røde kort, mobil 51 20 54 08
www.stopracismen.dk
- www.mixeurope.dk
- www.spillerforeningen.dk

Yderligere oplysninger om kampagnen kan fås hos:
www.stopracismen.dk
- www.mixeurope.dk