25. 04. 2007

Et spark mod racismen

Når SAS Liga-spillerne i den kommende weekend løber på banen, giver de alle sammen racismen et ordentligt spark bagi.Spillerforeningen og Mixeuropes kampagne, Giv racismen det røde kort, er nemlig aktive medspillere på de seks spillesteder i weekenden. Samtlige kampbolde er blevet forsynet med ”Giv racismen det røde kort”-logoer, og hver gang spillerne sparker til bolden, går de samtidig til kamp mod den racisme, der findes i fodbold og i det danske samfund.

”Vi skal bruge enhver lejlighed til at komme racismen i fodbold til livs. Vi spillere vil ikke acceptere, at folk generes på grund af deres hudfarve. Derfor sparker vi gerne racismen langt væk fra dansk fodbold,” siger Spillerforeningens formand, Thomas Lindrup.

Umiddelbart før kampstart vil spillere og dommere i fællesskab endvidere give racismen det røde kort og i det hele taget opfordre folk til at bruge bolden.

For yderligere oplysninger kontakt:

Projektlederne i kampagnen Giv racismen det røde kort:

Simon Christensen tlf.: 51 20 54 08 eller Dan Hirsch Sørensen tlf.: 41 56 96 64.

www.stopracismen.dk

www.spillerforeningen.dk

www.mixeurope.dkSpillerforeningen og Mixeuropes kampagne, Giv racismen det røde kort, er nemlig aktive medspillere på de seks spillesteder i weekenden. Samtlige kampbolde er blevet forsynet med ”Giv racismen det røde kort”-logoer, og hver gang spillerne sparker til bolden, går de samtidig til kamp mod den racisme, der findes i fodbold og i det danske samfund.

For yderligere oplysninger kontakt:

Projektlederne i kampagnen Giv racismen det røde kort:

www.stopracismen.dk

www.spillerforeningen.dk