16. 03. 2007

FC Spillerforeningen spiller træningskamp mod FCK's andethold

Køges har i disse dage fået arrangeret træning af Spillerforeningen, hvor de holder sig i form, mens klubben forsøger at redde sig igennem en økonomisk krise. Men nu får spillerne også en træningskamp i benene, så de kan holde sig i kampform.

Der er ikke noget usædvanligt i, at fodboldspillere for tiden spiller træningskampe for at gøre sig klar til 2x45 minutters fodbold i ligaen. Det usædvanlige for Køges spillere er, at de skal spille træningskamp for deres interesseorganisation og fagforening Spillerforeningen.

FC Spillerforeningen hedder det til lejligheden oprettede hold, der altså spiller træningskamp mod FCK’s andethold i morgen lørdag kl. 15.00 ved Ravnsborghallen, Ravnsborgvej 3, 4600 Køge.

Anfører Mads Olsen forklarer:

- Det er altid sjovest at spille kampe, og når nu situationen er uafklaret for Køge Boldklub, er det et alle tiders tilbud, at vi kan spiller under navnet FC Spillerforeningen.

Den hasteindkaldte træner for FC Spillerforeningen Peter Møller Christensen har allerede det taktiske oplæg klar, og han regner med en god kamp:

- Selvom holdet spiller sin første kamp i morgen, vil jeg alligevel vurdere, at der hersker en god intern forståelse i truppen, og vi går selvfølgelig efter sejren.

Select har samtidig sørget for, at FC Spillerforeningen får spilledragter til kampen, så spillerne har det mest basale udstyr at gøre godt med.

Betalingsstandsning udelukker træning i klubben

Som en konsekvens af, at Køge Boldklub A/S gik i betalingsstandsning i sidste uge, må spillerne ikke længere træne i klubben, da de i så fald vil miste retten til deres tilgodehavende løn hos Lønmodtagernes Garantifond. Derfor har Spillerforeningen valgt at oprette et midlertidigt amatørhold, FC Spillerforeningen, hvor spillerne kan træne. Træningen vil vare i en uge indtil torsdag den 22. marts, hvor Køge Boldklub har oplyst, at de i første omgang forventer at være klar med en konklusion. Dette skal ses i forlængelse af, at der er møde i skifteretten ved Roskilde Ret den 23. marts, hvor retten skal bedømme situationen.

Anfører Mads Olsen forklarer:

Betalingsstandsning udelukker træning i klubben