15. 03. 2007

Spillerforeningen arrangerer træning for Køge-spillere

Selvom Køges førstehold løber rundt uden klub, får de alligevel en gedigen træning i benene og ordentligt træningstøj fra Select over hovedet. Fodboldspillernes forening har trådt til og yder akut hjælp på træningsbanen.Hvad gør man som fodboldspiller, når man ikke kan holde sig i form, fordi klubben måske er ved at gå konkurs? Sådan så situationen ud for spillerne i Køge, der lige pludselig havde hverken træner eller for den sags skyld træningstøj at gøre godt med.

De professionelle fodboldspilleres interesseorganisation og fagforening, Spillerforeningen, har nu sammen med spillerne sørget for en løsning, hvor spillerne får en kompetent træner i form af Peter Møller Christensen, og samtidig har Select valgt at sponsorere træningstøj og bolde til Køge-spillerne.

- Vi fodboldspillere er meget afhængige af vores daglige træning, og det er ret frustrerende ikke at kunne holde sig i gang. Derfor er det perfekt, at vi nu kan træne under ”FC Spillerforeningen”, der har hjulpet os til at få nogle gode træningsforhold, mens vi går og venter på en afklaring for klubbens fremtid, udtaler anfører Mads Olsen.

Peter Møller Christensen er fysisk træner i B.93 og var i vinterpausen desuden personlig træner for Jon Dahl Tomasson, hvor landsholdsangriberen kæmpede for at komme i form efter et skadesforløb.

Betalingsstandsning udelukker træning i klubben

Som en konsekvens af, at Køge Boldklub A/S gik i betalingsstandsning i sidste uge, må spillerne ikke længere træne i klubben, da de i så fald vil miste retten til deres tilgodehavende løn hos Lønmodtagernes Garantifond. Derfor har Spillerforeningen valgt at oprette et midlertidigt amatørhold, FC Spillerforeningen, hvor spillerne kan træne. Træningen vil vare i en uge indtil torsdag den 22. marts, hvor Køge Boldklub har oplyst, at de i første omgang forventer at være klar med en konklusion. Dette skal ses i forlængelse af, at der er møde i skifteretten ved Roskilde Ret den 23. marts, hvor retten skal bedømme situationen.

- Ventetiden er lang for Køge-spillerne. Derfor giver vi dem nu en træningsmulighed så de kan holde sig klar til, at de forhåbentlig snart skal til at spille professionel fodbold igen, udtaler Spillerforeningens direktør Mads Øland.

Første træning afholdes i morgen fredag kl. 15.00 på følgende adresse, hvor pressen er velkommen:

Ravnsborghallen
Ravnsborgvej 3
4600 Køge

For yderligere informationer kontakt:

Mads Øland, tlf.: 23 20 07 15Hvad gør man som fodboldspiller, når man ikke kan holde sig i form, fordi klubben måske er ved at gå konkurs? Sådan så situationen ud for spillerne i Køge, der lige pludselig havde hverken træner eller for den sags skyld træningstøj at gøre godt med.

Betalingsstandsning udelukker træning i klubben

Ravnsborghallen
Ravnsborgvej 3
4600 Køge