23. 05. 2008

Fodboldspillere skal kæmpe om DM i Golf

Hvem af de danske fodboldspillere er bedst til at ramme den helt lille hvide? Det spørgsmål vil blive besvaret, når en udvalgt skare af SAS-ligaspillere og koryfæer tee'er ud fra Fredericia Golf Club den 26. maj.Få dage efter den sidste runde i SAS-ligaen er afgjort, starter en ny turnering for de danske fodboldspillere. I Fredericia Golf Club skal det nemlig afgøres, hvilket SAS-liga-mandskab, der huser den bedste golfspiller i Danmark.

Kevin Stuhr-Ellegaard, der har et ganske pænt handicap, må regnes for at være blandt favoritterne i det stjernefyldte felt:

"Det bliver en fornøjelse at kæmpe mod konkurrenterne i de andre klubber. Formentlig bliver det ikke nødvendigt at frygte for voldsomme tacklinger under denne konkurrence. Jeg vil i stedet forsøge at holde skoene fri for sand."

Klubære på spil

Turneringen er bygget op således, at hver af de 12 SAS-liga-klubber repræsenteres af et antal udvalgte golfspillere, der går de 18 huller efter bedste evne. Spilleren med lavest score kåres herefter som vinder af ”Kvik DM i Golf for Fodboldspillere.”

Derfor får spillerne altså mulighed for at revanchere skuffende resultater fra tabellen eller at ydmyge klubrivaler fra sæsonen yderligere.

Ud over de mange SAS-liga-profiler vil en række tidligere topspillere forsøge at hamle op med de yngre spillere.

EM ’92-helten Flemming Povlsen er blandt de ca. 10 koryfæer, der stiller op som outsidere til titlen:

"Det bliver formentlig en tæt afgørelse på 18. hul, og der satser jeg på at være skarpest. Vi old boys må gøre rutinen gældende, så vi ikke kommer til at ryste på hænderne ved de afgørende slag."

Overskud går til godt formål

De overskydende midler fra turneringen bliver doneret til Spillerforeningens uddannelsesprojekt Study4player, der hjælper idrætsudøvere til at uddanne sig til en civil stilling i samfundet.

Formand for Spillerforeningen Thomas Lindrup udtaler:

"Jeg er rigtig glad for, at spillerne og partnervirksomheder bruger dagen til at slå et slag for de danske topidrætsudøveres uddannelse."

www.study4player.dk

Pressen er inviteret

Den danske sportspresse er inviteret til at dække arrangementet, der skydes i gang mandag den 26. maj kl. 14.30 på følgende adresse:

Fredericia Golf Club
Stenhøjvej 57
7000 Fredericia

For yderligere informationer kontakt projektleder Dan Hirsch Sørensen på tlf. 41 56 96 64.Få dage efter den sidste runde i SAS-ligaen er afgjort, starter en ny turnering for de danske fodboldspillere. I Fredericia Golf Club skal det nemlig afgøres, hvilket SAS-liga-mandskab, der huser den bedste golfspiller i Danmark.

Klubære på spil

Overskud går til godt formål

Formand for Spillerforeningen Thomas Lindrup udtaler:

www.study4player.dk

Pressen er inviteret