24. 04. 2008

Silkeborg-spillere bruger 1. maj til anti-nazistisk markering

Spillerne i Silkeborg IF er så utilfredse med, at fans udøvede nazihilsener til holdets seneste udekamp, at de nu alle mand går på talerstolen 1. maj for at tage afstand fra racisme og nazisme. Foto: © Per Kjærbye.Steven Lustü, forsvarsspiller i Silkeborg IF, er blandt de spillere, der går forrest i mod racisme:

Episoder fra weekenden med nazibanner på tribunen i Nykøbing Falster og Århus er skampletter, ingen kan leve med. Den 1. maj vil Silkeborgs samlede spillertrup derfor gå på scenen og vise vores modstand mod de racister, der desværre findes rundt omkring i samfundet.

Silkeborgs fanskare er ligeledes med i markeringerne mod den racisme de senest oplevede i Nykøbing Falster.

Initiativet er en del af Spillerforeningens kampagne Giv Racismen Det Røde Kort, der har været aktivt kørende i to år. Projektet støttes af en række private virksomheder samt af Integrationsministeriet.

Markeringerne 1. maj bliver til i et samarbejde med LO.

For yderligere information kontakt projektleder, Simon Christensen, tlf.: 51 20 54 08.Steven Lustü, forsvarsspiller i Silkeborg IF, er blandt de spillere, der går forrest i mod racisme:

Markeringerne 1. maj bliver til i et samarbejde med LO.