19. 07. 2008

Team Danmark/Finland tabte i slutsekunderne

Turneringsfavoritterne fra Frankrig løb med en 2-1 sejr i de døende sekunder, da Team Danmark/Finland spillede sin første kamp ved det europæiske mesterskab for kontraktløse fodboldspillere.På trods af godt spil og en række chancer lykkedes det ikke samlingen af finske og danske fodboldspillere at besejre Frankrig. Målscorer Patrick Wozniacki udtaler:

"Man kunne tydeligt mærke, at de har spillet sammen i længere tid end os, men vi var nu alligevel meget godt med. Nu har vi en kamp mere i benene, så med den ekstra rutine, kan vi kun blive bedre til de andre kampe."

Agenter og sportschefer på tilskuerlægterne

Da alle spillerne til turneringen er sultne efter at finde en ny klub, er der et massivt opbud af agenter og klubledere til stede ved stævnet.

"Det er ikke noget, man lægger mærke til, når først kampen er i gang. Men her bagefter giver det selvfølgelig en god fornemmelse at vide, at man har spillet foran så mange agenter og sportschefer. Normalt sidder der jo måske kun én eller to," siger Patrick Wozniacki.

Flest chancer, færrest mål

Danmark startede bedst med et fornemt soloridt af Denni Conteh i højre side, der resulterede i et hovedstød på stolpen af den tidligere Haarlem-spilleren Kasper de Fries.

Minuttet efter kom Frankrig foran 1-0, da et hjørnespark ikke blev ekspederet ud af forsvarsrækkerne.

Team Danmark/Finland udlignede dog med blot 10 tilbage af kampen efter kampens bedste angreb, hvor Nisahr Yawar lagde en god pasning ind i feltet til Patrick Wozniacki, der overlegent sendte bolden i en blød bue over den franske målmand.

Men kampen fik en bitter afslutning, da en fransk spiller fik lov til at løbe alene igennem for at score til 2-1 med få sekunder tilbage af opgøret.

Hårde odds

Team Danmark/Finland havde oddsene imod sig, idet det franske hold havde haft tre uger til at spille træningskampe. Her lykkedes det blandt Frankrig at vinde 5-1 over Nice, der til daglig spiller i den næstbedste franske liga.
Til sammenligning havde det dansk/finske mandskab blot haft et enkelt træningspas i Kastrup Boldklub inden afrejsen i går.

Se tidligere nyheder:

Danske fodboldspillere kan vinde ny kontrakt ved slutrunde

Danske spillere satser på hurtigheden ved slutrundePå trods af godt spil og en række chancer lykkedes det ikke samlingen af finske og danske fodboldspillere at besejre Frankrig. Målscorer Patrick Wozniacki udtaler:

Agenter og sportschefer på tilskuerlægterne

Flest chancer, færrest mål

Hårde odds

Se tidligere nyheder:

Danske fodboldspillere kan vinde ny kontrakt ved slutrunde

Danske spillere satser på hurtigheden ved slutrunde