06. 12. 2009

Jakob Poulsen kåret til Årets Profil i SAS-ligaen 2009

Fodboldkollegerne har kåret AGF’s og landsholdets midtbanemand, Jakob Poulsen, til Årets Profil i SAS-ligaen. Kåringen regnes for ekstra prestigefuld, fordi det netop er spillerne i SAS-ligaen, der peger på vinderen.

Billedet er til fri afbenyttelse og kan hentes i højere opløsning her.

AGF’s utrættelige offensive es er blevet hyldet af kollegerne i Danmarks fremmeste række. ”Det er dejligt at få en anerkendelse for noget, jeg har arbejdet hårdt for. Og det er rigtig rart, at det er spillerne, der har kåret mig. Det er jo dem, jeg løber og spiller mod og med hver uge, og det er dem, der har mest forstand på fodbold. Så det er helt sikkert noget ganske særligt at få denne pris. Den er jeg meget, meget glad for.”

Sådan siger Jakob Poulsen i forbindelse med, at han er blevet kåret til Årets Profil i SAS Ligaen. Det er ikke specielt overraskende, at det blev omdrejningspunktet hos AGF, der løb med titlen. For han har haft et enestående fodboldår.

Det er svært at sige, hvorfor det er gået så godt for mig i år. Jeg er kommet til en klub, hvor jeg har fået fast spilletid, og det betyder en hel del. Det er gået godt for både mig og holdet. Jeg har egentlig ikke gjort noget anderledes end normalt. Jeg træner på samme måde og forbereder mig på samme måde. Men når det kører for én, tror man lidt, at man er uovervindelig, og det kan være en del af forklaringen. Der er i hvert fald ikke noget hokus pokus gemt i det,” slutter Jakob Poulsen.

Årets Profil i SAS-ligaen 2009 – Jakob Poulsen

Position: Midtbane
Klub: AGF
Fødselsdato: 7. juli 1983
Højde: 182
A-landskampe: 10

Om kåringen
Det er spillerne i SAS-ligaen, der stemmer på Årets Profil i SAS-ligaen, og kåringen har fundet sted siden 1989. Prisen skiller sig ud fra Spillerforeningens andre kåringer, ved også at kunne vindes af en udlænding.

Tidligere vindere tæller spillere som Djiby Fall, der vandt sidste år, Michael Gravgaard, der fik æren i både 2005 og 2006, samt Mohammed Zidan og Morten Wieghorst.

Billedet er til fri afbenyttelse og kan hentes i højere opløsning her.

Årets Profil i SAS-ligaen 2009 – Jakob Poulsen

Position: Midtbane