03. 04. 2009

Konkursdekret afsagt - Lav Viasat Divisionen om nu!

Et konkursdekret er netop blevet afsagt over FC Amager, som dermed lider samme skæbne som Køge BK. DBU bør handle omgående og få lagt turneringsplanen om i Viasat Divisionen.Da det står klart, at både Køge BK og FC Amager endegyldigt er gået konkurs, er den videre turneringsplan i 1. division uhensigtsmæssig. Derfor skal DBU’s turneringsudvalg skride til handling med det samme og få lagt en ny plan. Formand, Thomas Lindrup, forklarer nærmere:

Vi opfordrer til rettidig omhu fra DBU’s side. Turneringsplanen skal laves om straks, så Viasat Divisionen kan få en mere korrekt sportslig afvikling og sportens image kan reddes bedst muligt. Hvis man har Viasat Divisionens ve og vel for øje, må man handle nu, og der kan opstå flere groteske situationer, hvis man ikke gør det.

Spillerforeningen opstiller følgende eksempler på problematikker og uregelmæssigheder ved den nuværende turneringsstruktur:

• Den normale praksis hvor alle kampe afvikles samtidigt på sidste spilledag overholdes ikke
• Fx kan topholdene Thisted og Silkeborg i deres indbyrdes kamp i sidste spillerunde begge have interesse i at spille uafgjort fordi Viborg ikke spiller i sidste runde
• Desuden kan dette betyde, at Viborg ikke selv kan afgøre, om de rykker op, eftersom de ikke skal spille i sidste spillerunde
• Runde efter runde vil forkortelser som HVUK og UVUK (hhv. hjemmehold/udehold vundet uden kamp) dukke op og minde om den kaotiske turneringsafvikling til skade for klubberne

Ved en omlægning vil disse problematikker og uregelmæssigheder derimod enten helt kunne fjernes eller i værste fald mindskes. En ny turneringsplan vil betyde, at turneringen kan blive afsluttet to uger før, det er tilfældet nu. Dermed vil oprykkerne få mere tid til at forberede sig til SAS-ligaen. Thomas Lindrup uddyber:

Det må være i alles interesse at få afviklet den sidste del af 1. division mest hensigtsmæssigt og få rækken genetableret hurtigst muligt. På den måde vil vi også kunne give de kommende oprykkere til SAS-ligaen mere tid til at indgå sponsoraftaler og generelt at forberede sig.

For yderligere oplysninger kontakt formand i Spillerforeningen, Thomas Lindrup, på tlf. 22 99 33 73.Da det står klart, at både Køge BK og FC Amager endegyldigt er gået konkurs, er den videre turneringsplan i 1. division uhensigtsmæssig. Derfor skal DBU’s turneringsudvalg skride til handling med det samme og få lagt en ny plan. Formand, Thomas Lindrup, forklarer nærmere: