27. 02. 2009

Sammy Youssoufs kontrakt i Vejle BK ophævet efter gensidig aftale

Sammy Youssoufs kontrakt i Vejle BK er blevet ophævet efter, at begge parter er blevet enige om, at angriberens knæ aldrig vil blive egnet til fodbold igen. Spillerforeningen har fra start assisteret i sagen samt i drøftelser om ophævelsen af kontrakten.

Foto © Per Kjærbye.

Spillerforeningen fører samtidig Sammy Youssoufs forsikrings- og arbejdsskadesager.

Den 32-årige nu tidligere bomber er selvfølgelig påvirket af situationen, men alligevel ved godt mod: ”Det er selvfølgeligt ærgerligt, at min karriere skal slutte på denne måde, men der kan ikke ændres på, at mit knæ ikke kan holde til belastningen længere. På den anden side er jeg glad for, at vi er kommet frem til en aftale med Vejle og en endelig afklaring, så både klubben og jeg kan se fremad.

Knæskaden opstod den 23. marts 2008 og Sammy Youssouf har siden gennemgået to operationer, hvor den sidste fandt sted mandag den 23. februar 2009.

Spillerforeningen har i et langt forløb fra knæskaden opstod, assisteret med forsikringssager, arbejdsskadesagen og drøftelser om ophævelse af kontrakten. Dette har involveret en række af Spillerforeningens interne og eksterne rådgivere fra forsikringsrådgivere til skatterådgivere samt Spillerforeningens advokat og LO's advokat.

Mads Øland, Spillerforeningens direktør, giver desuden den tidligere AB-, Maritimo-, Roosendaal-, og QPR-spiller sin moralske støtte:

Det har været et meget svært forløb for Sammy i al den tid, hvor han har kæmpet med at slippe af med sin knæskade. Desværre har det vist sig forgæves, men jeg er glad for, at en del af forløbet nu er afsluttet, så han kan se fremad mod en ny karriere.

Spillerforeningen vil fortsætte med at behandle Sammy Youssoufs uafsluttede forsikrings- og arbejdsskadessager.

For yderligere oplysninger kontakt Spillerforeningens direktør, Mads Øland, på mobil 23 20 07 15 eller Sammy Youssouf på mobil 20 75 92 72.

Foto © Per Kjærbye.