18. 05. 2009

Spillerforeningen låner penge til konkursramte spillere

Spillerforeningen har sendt anmeldelser af Køge- og FC Amager-spilleres krav til Lønmodtagernes Garantifond (LG). Men da flere medlemmer allerede er økonomisk klemte, tilbyder Spillerforeningen dem nu lån. Foto © Per KjærbyeKøge BK gik konkurs i februar, mens FC Amager måtte lide samme skæbne i marts. Siden da har Spillerforeningen assisteret de berørte spillere med at anmelde deres krav til LG. Men indsamlingen af oplysninger og LG’s sagsbehandling kan stadig tage flere uger, alt imens flere spillere har svært ved at få økonomien til at hænge sammen.

Thomas Lindrup, formand i Spillerforeningen, fortæller nærmere om initiativet:

Vores medlemmer skal nok få penge fra LG, men der kan stadig gå nogen tid, og indtil da skal regningerne jo stadig betales. Derfor træder vi til for at hjælpe vores medlemmer. Set i lyset af finanskrisen, er det bestemt heller ikke sikkert, at en arbejdsløs fodboldspiller kan gå ned i banken og låne penge. Derfor træder Spillerforeningen til.

LG’s mål er at behandle sager indenfor fire uger, men i tilfælde af manglende oplysninger eller fejl kan sagerne trække ud. Hvis en spiller vælger at låne penge af Spillerforeningen, vil dette beløb blive modregnet, når udbetalingen fra LG finder sted. Hvad spillerne låner af Spillerforeningen er en individuel sag, men kan selvfølgelig ikke overstige det restbeløb spillerne har til gode.

For yderligere oplysninger kontakt Thomas Lindrup på tlf. 22 99 33 73.Køge BK gik konkurs i februar, mens FC Amager måtte lide samme skæbne i marts. Siden da har Spillerforeningen assisteret de berørte spillere med at anmelde deres krav til LG. Men indsamlingen af oplysninger og LG’s sagsbehandling kan stadig tage flere uger, alt imens flere spillere har svært ved at få økonomien til at hænge sammen.

Thomas Lindrup, formand i Spillerforeningen, fortæller nærmere om initiativet:

For yderligere oplysninger kontakt Thomas Lindrup på tlf. 22 99 33 73.