28. 01. 2009

Spillerforeningen vinder sag om bortvisning af Lennart Lynge Larsen

Ved Kolding Byret blev det i dag afgjort, at Vejle Boldklub i 2006 uberettiget bortviste Lennart Lynge Larsen. På den baggrund pålægges Vejle Boldklub at betale et erstatningsbeløb. Foto © Per Kjærbye.Tilbage i september 2006 blev en skadet Lennart Lynge Larsen bortvist fra Vejle Boldklub efter at have deltaget i et privat arrangement med sine tidligere medspillere i Lyngby. Der blev spillet fodbold på hygge-plan og Spillerforeningen fra har dag et været af den klare opfattelse, at der har været tale om en grov overreaktion fra Vejle Boldklubs side.

Lennart Lynge Larsen er lettet over, at sagen endelig har fundet sin afklaring: ”Det har været et langt forløb, og det er dejligt at have fået det ud af verden. Samtidig er jeg lettet over at have fået den oprejsning, som jeg fortjener.

Sagen blev først søgt løst i et mæglingsmøde mellem Spillerforeningen og Divisionsforeningen, uden at der kunne opnås enighed. For at nå frem til en hurtig afklaring forsøgte Spillerforeningen efterfølgende at føre sagen ved Fodboldens Voldgiftsret, men dette blev afslået af Vejle Boldklub, hvorfor sagen blev fremlagt ved en civil retssal. Dette er netop årsagen til, at det har taget næsten 2½ år at finde frem til en afgørelse.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, hæfter sig dog ved, at sagen nu har fået det ønskede udfald: ”At få rettens ord for, at der har været tale om en uberettiget bortvisning, er ikke kun en sejr for Lennart, det er også en sejr for alle fodboldspillere i landet og en påmindelse til landets klubber om, at der skal være rigtigt gode grunde til at bortvise en fodboldspiller.

Ved bortvisning af en spiller træder Funktionærlovens bestemmelser i kraft i henhold til overenskomsten mellem Spillerforeningen og Divisionsforeningen. Ifølge Funktionærloven skal der være tale om nærmest kriminelle forhold, før en bortvisning uden advarsel kan berettiges.

Vejle Boldklub vil overveje, om de vil anke sagen.

Vejle Boldklub forhaler sag om bortvisning af Lynge Larsen

Sag om Vejle BK’s bortvisning af Lennart Lynge Larsen ender i voldgiftsretten

Sag om Lennart Lynge Larsen sendt videre til mæglingsmøde

Spillerforeningen søger forlig med Vejle BK i bortvisningssag

For yderligere oplysninger kontakt direktør i Spillerforeningen, Mads Øland på mobil 23 20 07 15.Tilbage i september 2006 blev en skadet Lennart Lynge Larsen bortvist fra Vejle Boldklub efter at have deltaget i et privat arrangement med sine tidligere medspillere i Lyngby. Der blev spillet fodbold på hygge-plan og Spillerforeningen fra har dag et været af den klare opfattelse, at der har været tale om en grov overreaktion fra Vejle Boldklubs side.

Vejle Boldklub vil overveje, om de vil anke sagen.

Vejle Boldklub forhaler sag om bortvisning af Lynge Larsen

Sag om Vejle BK’s bortvisning af Lennart Lynge Larsen ender i voldgiftsretten