03. 12. 2009

Spillerne har udvalgt Årets Hold 2009

Fodboldspillerne i den hjemlige Danmarksturnering og de danske udlandsprofessionelle har valgt de 11 spillere, der har gjort det bedst i indeværende kalenderår. Foto © Per Kjærbye

Landsholdet har haft et rigtigt godt år set i lyset af, at Danmark igen har kvalificeret sig til en slutrunde.

Årets hold består derfor følgelig også af en god stamme af landsholdspillere, der har haft stor betydning for landsholdets flotte kvalifikation til VM i Sydafrika. Samtidig er der også blevet plads til en række profiler fra den hjemlige SAS-liga, som har sat deres præg på ligaen og spillet en vigtig rolle for deres respektive hold.

På baggrund af spillernes stemmer ser Årets Hold 2009 ud som følger i en 4-3-3-opstilling:

Målmand
Thomas Sørensen, Stoke

Forsvar
Lars Jacobsen, Blackburn
Simon Kjær, Palermo
Daniel Agger, Liverpool
Anders Møller Christensen, OB

Midtbane
Christian Poulsen, Juventus
Jakob Poulsen, AGF
Søren Rieks, Esbjerg

Angreb
Søren Larsen, Duisburg
Morten ”Duncan” Rasmussen, Brøndby IF
Nicklas Bendtner, Arsenal

Om kåringen
Spillerne i de hjemlige ligaer og i danske spillere i udlandet står får udvælgelsen af spillere til Årets Hold. Formålet er at fremhæve de bedste danske spillere på alle positioner.

Holdet stilles op i forhold til hvordan landsholdet har spillet i det forgangne år, dvs. eksempelvis en 4-3-3 eller 4-4-2 opstilling. Alle positioner - fra venstre back til højre wing - bliver besat af de bedste spillere på pladsen.

Spillerne i Danmarksturneringen samt de danske udlandsprofessionelle peger på de elleve spillere, der har gjort det bedst i indeværende sæson. De spillere, der får flest stemmer i deres respektive kæder, bliver udtaget til Årets Hold.

Målmand
Thomas Sørensen, Stoke