02. 04. 2009

Vejen banet for nye klubber til FC Amager-spillere

I går indgav FC Amagers ledelse egenbegæring om konkurs. I et brev til Spillerforeningen, DBU og de kontraktansatte spillere i FC Amager erklærer FC Amager, at de har misligholdt aftalerne med spillerne.Finder en spiller en ny klub, kan der søges dispensation om at skrive kontrakt.

Baggrunden for misligholdelsen af kontrakterne er, at klubben i en periode har undladt at betale pension og løn til spillerne. I brevet fra den 31. marts, underskrevet af FC Amagers direktør, Todi Jónsson, står der:

FC Amager A/S anerkender hermed, at der pr. dags dato foreligger hævebegrundende misligholdelse af alle de af os indgåede kontrakter med spillere, idet der ikke er betalt pension til spillerne for februar og marts måned 2009 henholdsvis løn for marts måned 2009.

Efter DBU’s regler kan en spiller søge om dispensation til at indgå en ny kontrakt i tilfælde af konkurs eller anden væsentlig misligholdelse fra klubbens side. I dette tilfælde er der tale om misligholdelse fra FC Amagers side og vejen er dermed banet for, at spillerne i en ny klub kan søge dispensation hos DBU for kontraktunderskrivelse med denne nye klub.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler: ”Jeg håber og forventer, at DBU vil acceptere de dispensationsansøgninger for kontraktindgåelser fra andre klubber, som de vil modtage i dag og de kommende dage. Vores mål er, at spillerne kan komme i kamp hurtigst muligt i andet regi efter konkursen i FC Amager.

For yderligere oplysninger kontakt direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, på tlf. 23 20 07 15.

Læs mere om DBU’s regler om dispensation for arbejdsløse spillere her.Finder en spiller en ny klub, kan der søges dispensation om at skrive kontrakt.

Læs mere om DBU’s regler om dispensation for arbejdsløse spillere her.