30. 06. 2010

Spillerkontrakter udløber i nat - FIFPro Tournament giver mulighed for en ny

I nat er skæringsdatoen for ophør af kontrakter, og mange fodboldspillere står nu uden klub. FIFPro Tournament er en international turnering for transferfrie fodboldspillere, der giver transferfrie spillere muligheden for at spille sig til en ny kontrakt.

FIFPro Tournament afholdes for tredje år i træk og sidste års udgave var medvirkende til, at syv ud af seksten spillere fik en ny klub at tørne ud for umiddelbart efter turneringen.

Formand i Spillerforeningen, Thomas Lindrup, opfordrer transferfrie spillere til at benytte sig af tilbuddet og selv gøre en aktiv indsats for at finde en ny klub:

Vi har indtryk af, at mange spillere har den holdning, at klubberne nok selv skal henvende sig. Men realiteterne er, at der, grundet klubbernes dårligere økonomi, skal kæmpes endnu mere for at få en kontrakt på plads. Derfor er det i endnu højere grad op til spillerne at bevise, at det er netop dem, der skal satses på. Og det er træningen og FIFPro Tournament en fremragende lejlighed til.

Træningen foregår i dagene 6.-8. samt 12.-14. juli og vil blive fulgt af mediepartnerne TV2 samt fodboldsitet KanalSport.dk, der begge også vil dække selve FIFPro Tournament 2010 i Rijnsburg tæt på Amsterdam.

I årets turnering får danskerne følgeskab af de regerende franske mestre, som det danske hold tabte knebent til i straffesparkskonkurrencen sidste år, samt Holland, Schweiz, Portugal, Slovenien, Italien og Spanien. En lang række fodboldklubber fra hele Europa vil holde et vågent øje med spillerne ved turneringen, der vokser år for år.

Læs mere om turneringen her.

Kontakt Kresten Blæsild på tlf. 22 32 18 55 eller mail kresten.blaesild@spillerforeningen.dk for yderligere oplysninger.

Læs mere om turneringen her.