15. 07. 2010

Truppen til FIFPro Tournament 2010 er udtaget

Efter seks træningssessioner er Spillerforeningens træning for transferfrie spillere nu afsluttet, og truppen, der betegnes som værende meget stærk, er udtaget til FIFPro Tournament 2010. Foto © Jesper Helmin, bold.dk

Der har været stor interesse fra spillerne op til dette års turnering, hvilket har medført skarp konkurrence. Det hold, som skal forsvare de danske farver i Rijnsburg tæt på Amsterdam i dagene 17.-18. juli, er nu udtaget.

Træner for holdet, Kresten Blæsild, udtaler:
Vi har haft nogle rigtig gode træninger med højt spillemæssigt niveau og intensitet, og det er tydeligt, at de rundt regnet 40 spillere, der i alt har været ude at træne virkelig er opsatte på at yde en indsats for at få et job som fodboldspiller. Vi skal kun bruge 16 spillere til turneringen, og det har været et meget svært valg, men jeg synes, at vi har et meget stærkt hold med igen i år.

De 16 spillere, der skal repræsentere Danmark ved turneringen, er:
1. Andreas Back Larsen
2. Jens Mårtensen
3. Christian Gyldenøhr
4. Andreas Sørensen
5. Peter Gravesen
6. Ole Budtz
7. Jesper Kristoffersen
8. Kenneth Sørensen
9. Mads Ibenfeldt
10. Thomas Høegh
11. Ziad Nassar
12. Erik Hofman Bang
13. Simon Azoulay Pedersen
14. Elvedin Sarajcic
15. Denni Patschinsky
22. Rasmus Pryts

Direktør Mads Øland glæder sig over, at Spillerforeningen og FIFPro igen i år kan hjælpe spillere, der er på jagt efter en ny klub:
Klubbernes økonomiske situation taget i betragtning, er der flere og flere dygtige spillere, der står uden klub. Det bevidner FIFPro Tournament også om, hvor lande som Italien og Spanien nu også sender hold af sted, og turneringen er ikke set stærkere. Men vi er glade for at kunne gøre noget aktivt for at hjælpe spillerne videre.

Du kan læse mere om turneringen på her

Kontakt Kresten Blæsild på tlf. 22 32 18 55 eller mail kresten.blaesild@spillerforeningen.dk for yderligere oplysninger, eller hvis du vil i kontakt med nogle af spillerne.

Træner for holdet, Kresten Blæsild, udtaler:

De 16 spillere, der skal repræsentere Danmark ved turneringen, er:
1. Andreas Back Larsen
2. Jens Mårtensen