24. 02. 2011

Kasper Risgårds kontrakt med Panionios ophævet

Kasper Risgårds kontrakt med Panionios er ophævet efter manglende lønudbetaling. Spillerforeningen har assisteret Risgård med ophævelsen, der nu er hjemme i Danmark, hvorfra han er på jagt efter en ny klub.Foto © Anders Kjærbye/Fodboldbilleder.dk

Den 31. august 2010 skiftede Kasper Risgård til græske Panionios. Klubben har dog ikke overholdt de kontraktlige forpligtelser i forbindelse med lønudbetaling, og Spillerforeningen har derfor sammen med den græske spillerforening assisteret Risgård, således at kontrakten med den græske hovedstadsklub i går blev ophævet.

Kasper er nu sammen med sin familie fraflyttet Athen og er hjemme i Danmark, hvorfra han intensivt arbejder på at kunne indgå kontrakt med en ny klub.

Mads Øland, direktør i Spillerforeningen, udtaler: ”I Spillerforeningen har vi på det seneste rettet fokus mod, at der i mange lande i Europa er klubber, som ser meget lemfældigt på sine kontraktlige forpligtigelser. Kaspers sag er desværre et klassisk eksempel på dette. Panionios’ adfærd i denne sag er helt uacceptabel.”

”Kaspers Panionios-kontrakt er nu ophævet pga. klubbens misligholdelse. Straks Kasper har skrevet kontrakt med en ny klub, vil vi hjælpe Kasper og den nye klub med at søge dispensation hos det relevante fodboldforbund, således at han hurtigst muligt kan spille for sin nye klub,” fortsætter han.

”Når Kasper er på plads med en løn i en ny klub, vil vi fremsende krav imod Panionios til FIFA’s Dispute Resolution Chamber (FIFA’s voldgiftsret, red.). Her vil vi rejse krav om, at Kasper får den løn, som Panionios skylder ham,” slutter Mads Øland.

Kasper Risgård, som er lettet over at være ude af Grækenland igen, udtaler: ”Jeg er glad for den hjælp, jeg har fået af Spillerforeningen til at ophæve min kontrakt. Jeg vil nu koncentrere mig om at finde en ny klub og regner med, at det sker inden for kort tid, således at jeg igen kan få en løn og spille fodbold.”

For yderligere kommentarer kontakt Mads Øland på mobil 23 20 07 15. Foto © Anders Kjærbye/Fodboldbilleder.dk