Artikel10.6.2011

Tidligere superliga-trænere klar til træning af transferfrie spillere

Fra den 15. til den 18. juli får en række transferfrie fodboldspillere mulighed for at deltage i FIFPro Tournament 2011. Tom Køhlert, Klavs Rasmussen, Thomas Rytter, Søren Krogh og Jimmi Klitland vil optræde som gæstetrænere under træningen.

I samarbejde med de prominente og kompetente trænere har medlemmer af Spillerforeningen mulighed for at holde formen ved lige i sommerpausen samt at kvalificere sig til FIFPro Tournament 2011.

Trænerne inkluderer tidligere OB-træner Klavs Rasmussen og tidligere Brøndby-træner Tom Køhlert, som assisteres af målmandstræner Jimmi Klitland. Derudover har tidligere superligaspillere Thomas Rytter og Søren Krogh, som begge har store ambitioner inden for trænerområdet, også sagt ja til at deltage som gæstetrænere.

Vi er glade for at kunne præsentere så prominente, erfarne og ambitiøse gæstetrænere under træningen. Med trænerteamet sikrer vi os, at de deltagende spillere har de bedste forudsætninger for at finde en ny klub,” siger Kresten Blæsild, der er projektleder for FIFPro Tournament 2011.

Vil du deltage?
For at kvalificere dig til turneringen skal du deltage i træningen, som afvikles fra den 27. juni til den 13. juli, forud for turneringen. Ligesom sidste år finder træningen sted på Kastrup Boldklubs baner. Under træningen har du mulighed for at demonstrere dine fodboldmæssige kvaliteter foran en række klubber og agenter. Træningen er således et godt udstillingsvindue, som muligvis kan resultere i en kontrakt.

Foruden træningen vil der i år blive arrangeret en række træningskampe, som skal ruste holdet til sommerens turnering i Holland. FIFPro Tournament afholdes ligesom sidste år i Rijnsburg i Amsterdam.

Kontakt Kresten Blæsild på kresten.blaesild@spillerforeningen.dk eller tlf. 22 32 18 55, hvis du som medlem af Spillerforeningen er interesseret i at deltage i træningen og turneringen, eller hvis du vil høre mere om projektet.

Der bliver som udgangspunkt afholdt træning på Kastrup Boldklubs baner på Røllikevej 5, 2770 Kastrup fra kl. 17.00-18.30 på følgende dage:

Mandag den 27/6 2011
Onsdag den 29/6 2011