Artikel22.11.2012

20 forsvarsspillere nomineret til FIFA FIFPro World XI

FIFA og FIFPro har nu sat navne på de tyve forsvarsspillere, der er nomineret til at indgå på de fire forsvarspositioner på verdensholdet, FIFA FIFPro World XI 2012.

De tyve forsvarsspillere, der har modtaget flest stemmer fra deres kollegaer verden over er (i alfabetisk orden):

• Jordi Alba (Spanien og Barcelona)
  • Gareth Bale (Wales og Tottenham Hotspur)
  • Giorgio Chiellini (Italien og Juventus)
  • Ashley Cole (England og Chelsea)
  • Dani Alves (Brasilien og Barcelona)
  • David Luiz (Brasilien og Chelsea)
  • Patrice Evra (Frankrig og Manchester United)
  • Rio Ferdinand (England og Manchester United)
  • Mats Hummels (Tyskland og Borussia Dortmund)
  • Branislav Ivanovic (Serbien og Chelsea)
  • Vincent Kompany (Belgien og Manchester City)
  • Philipp Lahm (Tyskland og Bayern München)
  • Marcelo (Brasilien og Real Madrid)
  • Javier Mascherano (Argentina og Barcelona)
  • Pepe (Portugal og Real Madrid)
  • Gerard Piqué (Spanien og Barcelona),
  • Carles Puyol (Spanien og Barcelona)
  • Sergio Ramos (Spanien og Real Madrid)
  • John Terry (England og Chelsea)
  • Thiago Silva (Brasilien og Paris Saint-Germain)

Jordi Alba, Mats Hummels og Branislav Ivanovic er for første gang nomineret til en plads på FIFA FIFPro World XI, imens Ashley Cole, Carles Puyol og John Terry har været nomineret samtlige år siden 2005, hvor World XI-holdet blev introduceret. Puyol og Terry har tilmed fået plads på holdet henholdsvis tre og fem gange. Til gengæld er Cole aldrig blevet valgt til verdenshold på trods af sine syv nomineringer.