Artikel9.12.2013

De nominerede til Årets Fodboldspiller 2012 på plads

William Kvist, Nicolai Stokholm, Christian Eriksen, Daniel Agger og Michael Krohn-Dehli er alle nominerede til prisen som Årets Fodboldspiller 2012.De nominerede bærer i år præg af, at fire af de fem spiller i udenlandske klubber – endda i fire forskellige lande. Kun Nicolai Stokholm spiller i den hjemlige Superliga. Desuden er alle spillerne igen i år aktuelle på det danske A-landshold.

Stuttgarts midtbanegeneral William Kvist har muligheden for at tage den eftertragtede titel for tredje år i træk efter stabile indsatser for både klub- og landshold.

Han er dog oppe imod Daniel Agger, der gjorde det så glimrende for Danmark under sommerens Europamesterskab i Polen og Ukraine, og som også tidligere har taget titlen som Årets Fodboldspiller. Daniel har i 2012 været forskånet for alvorlige skader.

Christian Eriksen er endnu en genganger, idet han også sidste år blev nomineret til prisen. Christian har slået sit navn fast med syvtommer søm i sin hollandske klub, og der er bud efter den eftertragtede kreative midtbanespiller fra store klubber i Europas største ligaer.

De nominerede tæller i år også veteranen Nicolai Stokholm. Nicolai har i en alder af 36 år fået comeback på A-landsholdet efter et fantastisk år med et Danmarksmesterskab og Champions League-deltagelse som anfører for FC Nordsjælland.

Michael Krohn-Dehli er i 2012 skiftet fra dansk til spansk fodbold, hvor han uge efter uge trækker La Liga-mandskabet Celta de Vigos lyseblå trøje over hovedet. Her har han omgående spillet sig til en fast plads i startopstillingen, og Krohn-Dehlis andet udlandseventyr tegner godt.

Fodboldspillerne i Danmark og de danske udlandsprofessionelle vil nu gå i gang med at stemme på deres favorit.

William Kvist
Fødselsdato: 24-02-1985