Artikel10.1.2012

Ny stærk bestyrelse for Spillerforeningen

Spillerforeningens nye bestyrelse er stærkt repræsenteret i Superligaen og på landsholdet med Christian Eriksen, William Kvist og Bajram Fetai. Bestyrelsen vil kæmpe for bedre rettigheder for alle fodboldspillere i en barsk branche.Thomas Lindrup fortsætter som formand for fodboldspillernes egen forening, en post som han har udfyldt siden 2006. Med sig i arbejdet for bedre vilkår for spillerne på eliteplan i Danmark og danske udlandsprofessionelle har han som nyudvalgte fået landsholdsprofilerne Christian Eriksen og William Kvist suppleret med Bajram Fetai. William Kvist, der netop er løbet med prisen som Årets Fodboldspiller 2011, forklarer om sit engagement i Spillerforeningen:

- Jeg er gået ind i Spillerforeningens bestyrelse, fordi jeg synes, Spillerforeningen er en rigtig vigtig ting for spillere i Danmark og i udlandet. Det er vigtigt, at spillerne står sammen om de værdier, vi sætter højest i en branche, hvor der er et barsk og hårdt miljø. Derfor er det afgørende, at der er nogen, der passer på os og vil os spillere. Spillerne har brug for at have en allieret, siger William Kvist.

- Jeg har selv brugt Spillerforeningen en del i forbindelse med kontraktforhandlinger, da jeg var yngre. Derudover har jeg også nydt godt af Spillerforeningens kompetencer i forbindelse med at kombinere fodbold og uddannelse. Lige nu sker der så mange ting i Spillerforeningens regi, at jeg gerne vil være med til at sætte mit præg på foreningen fremover, fortsætter William Kvist, der bl.a. henviser til Spillerforeningens øgede CSR-indsats for at fremme integrationen og projekter som Sportsalumni.dk, et karrierenetværk for tidligere og nuværende elitesportsudøvere.

I og med at Bajram Fetai fra Lyngby BK, Thomas Kristensen fra FC København og Jeppe Curth fra AaB er at finde omkring bestyrelsesbordet er Superligaen godt repræsenteret. Med sig har de Kristian Kirk, der tidligere har optrådt for Viborg FF, og Esben Overgaard-Rejnholdt (tidligere Hansen), der har kampe for Lyngby BK, LFA, OB og Kaiserslautern på CV’et.

Spillerforeningens bestyrelse
Thomas Lindrup (formand)