06. 09. 2012

Principiel sag afgøres tirsdag

Spillerforeningen ser frem til tirsdag den 11. september kl. 14.00, hvor Fodboldens Voldgiftsret meddeler sin kendelse i den principielle sag mod Divisionsforeningen og Brøndby IF om bl.a. manglende betaling af feriepenge, ferietillæg og pension. Spillerforeningen indgav i marts 2011 klageskrift mod Divisionsforeningen omkring manglende udbetaling af feriepenge, ferietillæg, løn og pension til spillerne samt forskelsbehandling af udenlandske spillere i klubberne.

Fodboldens Voldgiftsret behandler i første omgang de principielle problemstillinger for de tidligere Brøndby IF-spillere Peter Madsen, Thomas Rasmussen og Martin Ericsson, og kendelsen for disse tre spiller forventer vi vil give pejlemærker for vore øvrige medlemmers krav. Fodboldens Voldgiftsret har nu meddelt os, at deres kendelse i sagen kommer på tirsdag den 11. september kl. 14.00.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, udtaler:

- Principielt handler sagen om, at fodboldens overenskomst overholdes og respekteres. Spillerne skal have, hvad de har krav på i feriepenge og pension, siger Spillerforeningens direktør.

- Det er en kerneopgave for Spillerforeningen at indgå en overenskomst for spillerne og efterfølgende sikre, at spillerne får, hvad de har krav på efter overenskomsten. Derfor ser vi med spænding frem til at modtage kendelsen i denne sag, slutter Mads Øland.

Læs mere om sagen her.Spillerforeningen indgav i marts 2011 klageskrift mod Divisionsforeningen omkring manglende udbetaling af feriepenge, ferietillæg, løn og pension til spillerne samt forskelsbehandling af udenlandske spillere i klubberne.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, udtaler:

Læs mere om sagen her.