Artikel1.12.2013

Thomas Dalgaard Årets Profil i 1. Division

Spillerne i divisionerne har nu valgt, hvem der er Årets Profil i 1. Division og i 2. Division Øst og Vest. De spillere, der har fået flest stemmer er Thomas Dalgaard fra Viborg FF, Marc Olsen fra Hvidovre IF og Peter Rask Jensen fra Aarhus Fremad.

28-årige Thomas Dalgaard fra Nykøbing Mors fik for alvor sit gennembrud, da han som 23-årig for Randers FC startede 2007-2008-sæsonen som lyn og torden og scorede syv mål i de første fire kampe. Efter en kort visit i tyrkisk fodbold hos Manisaspor vendte Dalgaard tilbage til Danmark og Skive IK, hvor han i 86 kampe scorede 42 mål.

I denne sæson spiller Dalgaard i Viborg FF, og her fortsætter han sit imponerende måltogt. Dalgaard, der, foruden at være veluddannet målscorer, også er i gang med at uddanne sig til lærer, ligger på en suveræn førsteplads på 1. Divisions topscorerliste med 18 scoringer og er blevet kåret som en lige så suveræn Årets Profil i 1. Division 2012.

- Jeg er meget, meget stolt. Det er første gang nogensinde, at jeg bliver kåret til noget, og jeg har da i de seneste uger tænkt meget over, hvad modspillerne mon synes om mig. Nogle synes garanteret, at jeg er ret let at spille over for. Men dem, der møder mig på mine gode dage, jamen de har bare ikke en chance, siger Thomas Dalgaard.

Årets Profil i 1. Division 2012 – Thomas Dalgaard
Fødselsdato: 13. april 1984
Position: Angreb
Klub: Viborg FF
Kampe/mål i 2012: 28/23
Tidligere klubber: Bl.a. Manisaspor, Randers FC og Skive IK

Også spillerne i 2. Division Øst og Vest har været ved stemmeurnen for at vælge de spillere, der har gjort det bedst i 2012. Valget er faldet på Marc Olsen fra Hvidovre IF i 2. Division Øst samt Peter Rask Jensen fra Aarhus Fremad i 2. Division Vest.

Årets Profil i 2. Division Øst 2012 – Marc Olsen
Fødselsdato: 15. januar 1986
Position: Offensiv midtbane/kant
Klub: Hvidovre IF
Mål i denne sæson: 4
Tidligere klubber: Bl.a. Brøndby IF og SønderjyskE

- Nej, hvor fedt. Og at det så kommer lige nu, det er da bare helt vildt. Jeg trives rigtig godt i Hvidovre, hvor jeg virkelig er glad for at spille fodbold. Jeg har ikke længere de store ambitioner som fodboldspiller, men det betyder ikke, at jeg sætter mindre pris på fodbolden i dag, siger Marc Olsen.

Årets Profil i 2. Division Vest 2012 – Peter Rask Jensen
Fødselsdato: 11. marts 1988
Position: Midtbane/angreb
Klub: Aarhus Fremad
Mål i denne sæson: 13
Tidligere klubber: Varde IF

- Det er kanonfedt at få denne hæder. Det er virkelig en fed ting oven på en rigtig god halvsæson. Og det, der gør det megafedt, er, at det er kollegerne, der kårer mig. Jeg er virkelig stolt, siger Peter Rask Jensen.