Artikel20.7.2012

Truppen til FIFPro Tournament 2012 udtaget

Den endelige trup der skal forsvare de danske farver og forsøge at spille sig til en kontrakt foran agenter fra hele Europa, når FIFPro Tournament skydes i gang i den kommende weekend, er nu udtaget.Når FIFPro Tournament skydes i gang på lørdag, bliver det med en stærk dansk trup. Det endelige hold er nu udtaget, og det tæller en lang række prominente navne med erfaring fra højt niveau
I alt drager 16 mand til Amsterdam for at deltage i FIFPro Tournament for transferfrie spillere. Her skal holdet i de to indledende gruppekampe op imod Frankrig og Spanien, hvor de har muligheden for at vise sig frem for klubrepræsentanter og agenter fra hele Europa.

Træner Kresten Blæsild er godt tilfreds med sin trup, men indrømmer, at det ikke har været en nem opgave at udtage det endelige hold, da rigtig mange dygtige spillere har deltaget i træningerne, op til turneringen:

- Der har igen i år været rigtig mange dygtige spillere med til vores træningssamlinger, og derfor har det selvfølgelig ikke været en nem opgave at udtage den endelige trup. Jeg er dog rigtig godt tilfreds med det hold, vi sender af sted, og selvom markedet er presset for tiden, har jeg en forventning om, at de her spillere med en god indsats i Holland kan finde nye arbejdsgivere, som jo er hovedformålet med FIFPro Tournament.

Team Spillerforeningen
Jesper Weinkouff
Gunnar Zachariassen
Mikkel Ketelsen
Lars Emil Juel Andersen
Kenneth Hansen
Jimmy Brochmann
Jakob Rasmussen
Tommy Knudsen
Rune Nautrup
Jens Mårtensen
Youssuf Butt
Lasse Qvist
Jacob Berthelsen
Morten Bech
Jesper Jørgensen
Jacob Albrechtsen

Udover Danmark, stiller også Holland, Frankrig, Spanien, Portugal og Slovenien op i til årets turnering, som første gang så dagens lys i 2005.