Artikel23.5.2013

AaB-spillere på hjemmebane når Arena Spartacus åbner i Aalborg

Når Arena Spartacus i morgen åbner i Aalborg, sker det med de bedste spillere fra Nordjylland. Således vil bl.a. Kasper Kusk, Jeppe Curth og Nicklas Helenius være med til at indvie Spillerforeningens initiativ Arena Spartacus i det nordjyske.Arena Spartacus tilbyder børn og unge i udsatte områder et fast samlingspunkt med fodboldens som udgangspunkt og med professionelle fodboldspillere som trænere og rollemodeller. Den første arena blev indviet i efteråret 2012 i Bispebjerg, og siden da har initiativet taget fart.

Opbakningen blandt deltagerne, de professionelle spillere, kommuner og samarbejdspartnere betyder, at initiativet nu udvides til en række byer. Aalborg er den tredje by i rækken, der får indviet en arena, og der inviteres til åbningsdag fredag den 24. maj kl. 14 på Tornhøjskolen.

Her vil der være deltagelse af en række nuværende og tidligere professionelle fodboldspillere, som udover AaB’s Jeppe Curth, Kasper Kusk, Nicklas Helenius, Carsten Christensen og tidligere sportsdirektør Lynge Jakobsen bl.a. tæller Karim Zaza, Christian Lønstrup og Kasper Bøgelund.

Herudover vil en række lokale politikere, bl.a. Thomas Kastrup Larsen (S), og Spillerforeningens direktør, Mads Øland, være til stede og sammen med Arena Spartacus-spillerne tage kampen op på banen, når der spilles showkamp på den store åbningsdag.

- Lige meget hvilken by eller landsdel, du befinder dig i, vil der altid være nogle børn og unge, der ikke passer ind i klub- og foreningslivet. Vi har set i Bispebjerg, hvor Arena Spartacus har eksisteret siden efteråret, at initiativet gør en forskel for disse børn og unge, og derfor glæder jeg mig rigtig meget til arbejdet her i Aalborg, siger Karim Zaza, der er træner og koordinator i Arena Spartacus Aalborg.

Information – Åbningsdag Arena Spartacus Aalborg

• Tornhøjskolen, Tornhøjvej 1, 9220 Aalborg Øst
  • Fredag 24. maj kl. 14.00-16.00
  • Alle er velkomne til åbningsdagen!

Deltagere:

• Jeppe Curth (AaB)
  • Kasper Kusk (AaB)
  • Nicklas Helenius (AaB)
  • Carsten Christensen (AaB)
  • Karim Zaza (AaB, Brøndby, FCK)
  • Kasper Bøgelund (PSV Eindhoven, Borussia Mönchengladbach, AaB)
  • Christian Lønstrup (FCK, Cagliari)
  • Thomas Røll (FCK, FCM, Silkeborg)
  • Lynge Jakobsen (tidl. sportsdirektør i AaB)
  • Mads Øland (direktør i Spillerforeningen)
  • Thomas Kastrup Larsen (S, rådmand for Sundhed og Bæredygtig Udvikling)