Artikel30.5.2013

Arena Spartacus indvies i Silkeborg

Den midtjyske hede får fint besøg, når Arena Spartacus i morgen åbner i Silkeborg. Blandt deltagerne er viceborgmester Søren Kristensen og de lokale helte Henrik Tømrer Pedersen, Frank Hansen og Thomas Røll.

En massiv opbakning fra lokalsamfundet i Silkeborg, de professionelle fodboldspillere og samarbejdspartnere har været med til at realisere målet om at bringe Arena Spartacus til Silkeborg. Bispebjerg, Herlev og Aalborg har allerede hver deres arena, men i morgen er det altså den smukke midtjyske by, der er vært for indvielsen på Multibanen i Gødvad.

Her vil der være deltagelse af en de lokale profiler Henrik Tømrer Pedersen, Frank Hansen og Thomas Røll. Herudover vil viceborgmester Søren Kristensen, Spillerforeningens direktør Mads Øland samt repræsentanter fra DGI Midtjylland være til stede og sammen med Arena Spartacus-spillerne tage kampen op på banen, når der spilles showkamp på den store åbningsdag.

Arena Spartacus tilbyder børn og unge i udsatte områder et fast samlingspunkt med fodboldens som udgangspunkt og med professionelle fodboldspillere som trænere og rollemodeller. Den første arena blev indviet i efteråret 2012 i Bispebjerg, og siden da har initiativet taget fart.

Information – Åbningsdag Arena Spartacus Silkeborg

• Fredag 31. maj kl. 14.30-16.30
  • Multibanen i Gødvad, Arendalsvej 91, 8600 Silkeborg
  • Alle er velkomne til åbningsdagen!

Program for dagen

14.30 – Velkomst og åbningstaler ved

• Thomas Røll og Erik Lorentzen (trænere Arena Spartacus Silkeborg)
  • Mads Øland (direktør i Spillerforeningen)