Artikel24.6.2013

Feriegodtgørelse afregnes af Esbjerg fB

EfB's administration af pension og feriegodtgørelse for bonus og sign-on har for perioden 2004-2012 ikke været i overensstemmelse med overenskomsten. Efter aftale med Spillerforeningen afregner EfB nu.Afregningen af pension, feriegodtgørelse, renter og bod sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler:

- Efter god dialog med EfB er vi nu enige om efterbetalingen, således at i alt 33 medlemmer nu får den pension eller feriegodtgørelse, de havde krav på efter vores overenskomst.Afregningen af pension, feriegodtgørelse, renter og bod sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler: