Artikel11.12.2013

Kasper Fisker Årets Profil i 1. Division

Årets Profil i 2013 går til offensivspilleren, Kasper Fisker, fra Hobro IK, der har haft en yderst succesfuld sæson hos den nordjyske klub. Den 25-årige Hobro-profil, Kasper Fisker, fik for alvor sit gennembrud, da han i 2008, efter ophold i både Randers FC og Skive IK, gjorde et permanent skift til klubben i det nordjyske.

Den nuværende offensivspiller fra Hobro og kommende Randers FC-spiller har med sit imponerende spil og store overblik i denne sæson været en stor medvirken til nordjydernes førsteplads i landets næstebedste række. Fisker har med sin sublime sparketeknik og fine spilforståelse udviklet sig til en af klubbens absolutte profiler, hvor det er blevet til mere end 150 kampe og 30 mål for Hobro siden 2008.

Årets Profil i 1. Division 2013 – Kasper Fisker
Fødselsdato: 22. maj 1988
Position: Højre midtbane
Klub: Hobro IK
Kampe/mål i 2013: 27/7 i 1. Division
Tidligere klubber: Nørager Boldklub, Randers FC, Skive IK

Om kåringen
For at bringe fokus på divisionerne under Superligaen og for at hylde og gøre opmærksom på de talenter, som befinder sig i de underliggende rækker, kårer Spillerforeningen hvert år Årets Profil i 1. Division. Det er 1. Divisions-spillerne selv, der vælger Årets Profil.

Spillerforeningen har kåret Årets Profil i 1. Division siden 1989 og tidligere vindere tæller spillere som Peter Graulund, Rajko Lekic, Søren Rieks og senest Thomas Dalgaard, der sidste år blev hædret med prisen.