Artikel21.5.2013

Spillere og borgmester åbner Arena Spartacus Herlev

Når Arena Spartacus i morgen åbner i Herlev, er det bl.a. med borgmester Thomas Gyldal Petersen samt en række professionelle spillere på plakaten. Arena Spartacus tilbyder fodboldtræning til børn og unge i udsatte boligområder.Arena Spartacus tilbyder børn og unge i udsatte områder et fast samlingspunkt med fodboldens som udgangspunkt og med professionelle fodboldspillere som trænere og rollemodeller. Den første arena blev indviet i efteråret 2012 i Bispebjerg, og siden da har initiativet taget fart. Opbakningen blandt deltagerne, de professionelle spillere og en række kommuner og samarbejdspartnere betyder, at initiativet nu udvides til en række byer. Herlev er første nye skud på stammen, og der inviteres til åbningsdag onsdag den 22. maj kl. 14 ved Kildegårdskolen.

Her vil der være deltagelse af en række nuværende og tidligere professionelle fodboldspillere som Christian Lønstrup, Kim Daugaard og Rajko Lekic samt blandt andet borgmester i Herlev, Thomas Gyldal Petersen. Både de professionelle spillere, politikere og Arena Spartacus-spillere vil tage kampen op på banen, når der spilles showkamp ved den store åbningsdag.

- I Bispebjerg, hvor Arena Spartacus har eksisteret siden efteråret, har vi set, at initiativet gør en forskel for børn og unge ved at give dem faste rammer med topspillerne som rollemodeller. Vi er glade for, at vi nu også i Herlev kan styrke endnu flere i deres sociale udvikling med fodbolden som samlingspunkt, siger Lasse Qvist, der er træner og koordinator i Herlev og har en fortid i bl.a. FC København.

Information – Åbningsdag Arena Spartacus Herlev

• Rugbybanen ved Kildegårdskolen, Dildhaven 40, 2730 Herlev
  • Onsdag 22. maj kl. 14-16
  • Alle er velkomne til åbningsdagen!

Deltagere:

• Thomas Gyldal Petersen (borgmester i Herlev)
  • Flemming Olsen (Børne- & Ungdomsdirektør i Herlev Kommune)
  • Mads Øland (direktør i Spillerforeningen)
  • Hanne Holst (S)
  • Ejner Holst (LO)
  • Christian Lønstrup (tidligere FC København)
  • Kim Daugaard (tidligere Brøndby IF)
  • Rajko Lekic (FC Roskilde)
  • Lasse Qvist (tidligere FC København)
  • Daniel Udsen (Herlev Fodbold)
  • Christina Ørntoft (Brøndby IF)