Artikel18.6.2013

Uden kontrakt 1/7 2013? Hold dig i form til Spillerforeningens træning!

Thomas Sørensen, Mads Laudrup og Jan Frederiksen har alle deltaget i træningen op til FIFPro Tournament og sender deres anbefalinger til spillere uden klub om at deltage. Den største fordel er at kunne holde fodboldformen ved lige.I starten af juli begynder årets træning til FIFPro Tournament for transferfrie spillere i både Valby og Kolding, og der er stadig pladser tilbage til håbefulde spillere. Mads Laudrup er en af de spillere, der gjorde brug af tilbuddet, da han stod uden klub, og det fortryder han ikke:

- Jeg havde i en periode i 2012 ingen klub og deltog i træningen. Hvis jeg står i en lignende situation en anden gang, vil jeg helt sikkert deltage igen. Det var jo en fantastisk mulighed for at holde fodboldformen ved lige, og det er helt sikkert noget, jeg vil anbefale andre, der står i den samme situation, siger Mads Laudrup, der netop har været med til at sikre Hobro endnu en sæson i Nordic Bet Ligaen.

Jan Frederiksen er en af de rutinerede kræfter, der også har trænet med:

- I sommeren 2012 var jeg i forhandlinger med forskellige klubber og deltog samtidig i Spillerforeningens træning for at holde mig klar til den dag, jeg fik en klub. Det er et super tilbud, som jeg kun kan anbefale andre at deltage i, siger venstrebakken, der i denne sæson tørnede ud for Wisla Krakow og Vejle Boldklub.

Thomas Sørensen, som tidligere har spillet for HB Køge, er også positivt stemt:

- Jeg deltog i Spillerforeningens træning i 2012 og blev i forbindelse med dette kontaktet af AB, som jeg skrev kontrakt med. Jeg var glad for muligheden for at kunne holde mig i form med Spillerforeningen og kan kun anbefale andre spillere uden kontrakt at deltage. Hvis man vil videre i karrieren, nytter det jo ikke noget bare at løbe en tur hver dag. Der skal noget bold med, og det fik jeg gennem træningen, slutter han.

Læs mere om FIFPro Tournament her.

Hvis du som medlem af Spillerforeningen vil holde fodboldformen ved lige ved træningerne og forsøge at spille dig til en plads ved FIFPro Tournament i Amsterdam 19.-21. juli, skal du kontakte Kresten Blæsild på kresten.blaesild@spillerforeningen.dk eller 22 32 18 55.

Jan Frederiksen er en af de rutinerede kræfter, der også har trænet med:

Thomas Sørensen, som tidligere har spillet for HB Køge, er også positivt stemt: