Artikel6.6.2014

FC Midtjylland og Spillerforeningen enige i feriepengesagen

FC Midtjyllands administration af pension og feriegodtgørelse for bonus og sign-on fee til klubbens fodboldspillere har ikke fuldt ud været i overensstemmelse med overenskomsten.

Afregningen af pension, feriegodtgørelse, renter og bod sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler:

- Vi er glade for, at vi nu er kommet i mål i samarbejde med FCM således, at vores medlemmer nu får efterbetalt den pension og feriegodtgørelse af klubben, de havde krav på efter overenskomsten.

Formand i FC Midtjylland A/S, Johnny Rune glæder sig over, at sagen nu er afsluttet:

- Jeg vil gerne understrege, at der været en konstruktiv og løsningsorienteret dialog mellem Spillerforeningen og FCM. Der har tidligere været fejl i vores lønadministration, hvilket er beklageligt, og der bliver nu afregnet med Spillerforeningen. Sagen er afsluttet, og vi kan nu kigge frem imod næste sæson, slutter Johnny Rune

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler: